Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer

Dersin Kodu : YLISBS-101

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SADULLAH SAKALLIOĞLU
Prof.Dr. SELAHATTİN KAÇIRANLAR
Doç.Dr. ALİ İHSANGENÇ
Doç.Dr. MAHMUDE REVAN ÖZKALE
Doç.Dr. GÜZİN YÜKSEL
Doç.Dr. DENİZ ÜNAL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLESEN ÜSTÜNDAĞ ŞİRAY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilimsel çalışma yapabilme yeteneği kazandırmak
Bilimsel bir çalışmayı bilimsel bir topluluk karşında sumna becerisi kazandırmak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İstatistiğin herhangi bir alanında bilimsel çalışma yapma ve elde edilen sonuçları bilimsel tekniklere göre sunma becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Seminer konusu belileme ve sunuma hazırlama

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İstatistik bölüm seminer salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi Kaynak Okuma Düz anlatım, Tartışma
2 Sunum teknikleri hakkında genel bilgi Kaynak Okuma Düz anlatım, Tartışma
3 Seminer konusu ile ilgili ön çalışmanın yapılması Kaynak Okuma Düz anlatım, Tartışma
4 Seminer konusunun belirlenmesi Kaynak Okuma Düz anlatım, Tartışma
5 Kaynak Taraması Kaynak Okuma Düz anlatım, Tartışma
6 Kaynak Taraması Kaynak Okuma Düz anlatım, Tartışma
7 Kaynak Taraması Kaynak Okuma Düz anlatım, Tartışma
8 Kaynak Taraması Kaynak Okuma Düz anlatım, Tartışma
9 Problem çözümü Kaynak Okuma Düz anlatım, Tartışma
10 Problem çözümü Kaynak Okuma Düz anlatım, Tartışma
11 Problem çözümü Kaynak Okuma Düz anlatım, Tartışma
12 Sonuçların değerlendirilmesi Kaynak Okuma Düz anlatım, Tartışma
13 Sonuçların değerlendirilmesi Kaynak Okuma Düz anlatım, Tartışma
14 Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı Kaynak Okuma Düz anlatım, Tartışma
15 Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı Kaynak Okuma Düz anlatım, Tartışma
16/17 Seminer sunumu Sunum hazırlığı Sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Seminerle ilgili tüm materyaller
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Olasılık ve İstatistik konularında derinlemesine ve genişlemesine kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptirler 4
2 Matematik, Olasılık ve İstatistik konularında bilimsel araştırma yaparlar. 5
3 İstatistik alanında doktora planları yapabilecek bilgilere sahiptirler. 0
4 İstatistikte kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. 4
5 İstatistikte kullanılan yöntemler hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. 5
6 İstatistiksel problemleri işaret eder, çözmek için yöntem geliştirir. 4
7 İstatistiksel problemleri çözümlemede yenilikçi yöntemler uygular. 5
8 Alanında karşılaştığı problemleri analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular. 4
9 Bilgiye erişir ve bununla ilgili kaynak araştırması yapar. 5
10 Karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. 4
11 Sorumluluk alma özgüvenine sahiptir. 5
12 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahip olduğunu çalışmalarıyla gösterir. 4
13 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. 5
14 Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. 5
15 Kendini istatistikte ve ilgili alanlarda sürekli yeniler. 5
16 Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı iletişim kurar. 5
17 İstatistik uygulamaları için gereken donanım ve yazılımları kullanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 5 80
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6