Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
YLMTS-101 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NAİME EKİCİ Prof.Dr. HAYRULLAH AYIK Prof.Dr. GONCA AYIK Doç.Dr. AHMET TEMİZYÜREK Doç.Dr. ZERRİN GÜL ESMERLİGİL Doç.Dr. ALİ ARSLAN ÖZKURT Dr.Öğr. ÜyesiDr. ELA AYDIN Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEYNEP YAPTI ÖZKURT Dr.Öğr. ÜyesiDr. DİLEK KAHYALAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. NAZAR ŞAHİN ÖĞÜŞLÜ Dr.Öğr. ÜyesiDr. ŞEHMUS FINDIK Prof.Dr. DOĞAN DÖNMEZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilimsel çalışma yapabilme yeteneği kazandırmak Bilimsel bir çalışmayı bilimsel bir topluluk karşında sunma becerisi kazandırmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Matematiğin bir alanında bilimsel çalışma yapma ve elde edilen sonuçları çağdaş sunum teknikleri kullanarak sunma becerisi kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seminer konusu belirleme ve sunuma hazırlama |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Matematik Bölümü seminer Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sunum teknikleri hakkında genel bilgi |
Sunum tekniklerini ve örneklerini incelemek |
Düz anlatım. |
|
2 |
Sunum teknikleri hakkında genel bilgi |
Sunum tekniklerini ve örneklerini incelemek |
Düz anlatım. |
|
3 |
Seminer konusu ile ilgili ön çalışmanın yapılması |
Sunulacak konu araştırması |
Düz anlatım |
|
4 |
Seminer konusunun belirlenmesi |
Sunulacak konu seçimi |
Düz anlatım |
|
5 |
Kaynak Taraması |
Seçilen konunun değişik kaynaklardan taranması |
Düz anlatım |
|
6 |
Kaynak Taraması |
Seçilen konunun değişik kaynaklardan taranması |
Düz anlatım |
|
7 |
Kaynak Taraması |
Seçilen konunun değişik kaynaklardan taranması |
Düz anlatım |
|
8 |
Kaynak Taraması |
Seçilen konunun değişik kaynaklardan taranması |
Tartışma |
|
9 |
Problem çözümü |
Konu ile ilgili problemlerin belirlenip çözülmesi |
Tartışma |
|
10 |
Problem çözümü |
Konu ile ilgili problemlerin belirlenip çözülmesi |
Tartışma |
|
11 |
Problem çözümü |
Konu ile ilgili problemlerin belirlenip çözülmesi |
Tartışma |
|
12 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Tartışma |
|
13 |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Sonuçların değerlendirilmesi |
Tartışma |
|
14 |
Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı |
Sonuçların düzenlenmesi ve yazılması |
Düz anlatım ve Tartışma |
|
15 |
Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı |
Sonuçların düzenlenmesi ve yazılması |
Düz anlatım ve Tartışma |
|
16/17 |
Seminer sunumu |
Sunum |
Sunum |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Matematiğin farklı ana bilim dallarında araştırma yapabilmeye olanak sağlayacak lisans yeterlilikleri üzerinde bilgiler edinir. |
2 |
|
2 |
Alanı ile ilgili konuları teorik temelleri ile birlikte derinlemesine öğrenir.
|
1 |
|
3 |
Alanında öğrendiği bilgileri matematik problemlerini çözmede kullanır |
2 |
|
4 |
Matematiğin farklı ana bilim dallarındaki temel teoremleri ispat eder. |
3 |
|
5 |
Matematik alanında karşılaştığı problemler için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkiyi en sade ve anlaşılır biçimde ifade eder. |
2 |
|
6 |
Alanı ile ilgili gerekli teknik donanımları kullanır. |
3 |
|
7 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yapar ve yürütür. |
3 |
|
8 |
Meslekdaşları ile birlikte ortak çalışma ve araştırma yaparken gerektiğinde sorumluluk alır. |
3 |
|
9 |
Alanı ile ilgili bilgileri sorgular, analiz eder ve gerektiğinde farklı alanlara uygular. |
4 |
|
10 |
Alanı ile ilgili kaynakları takip edebilecek ve paydaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde bilgi birikimine sahip olmak. |
4 |
|
11 |
Alanındaki bilgileri geliştirmede gerekli dil ve teknolojileri kullanır. Edindiği uzmanlık bilgilerini gerektiğinde sistemli bir şekilde paydaşlarına aktarır. |
4 |
|
12 |
Alanındaki problemleri çözmede, yorumlamada ve duyurmada bilimselliğin gerektirdiği etik değerleri öğrenir ve uygular. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|