Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tez Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
YLSTT-301 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUSTAFA AKAR Prof.Dr. M.ZİYA LUGAL GÖKSU Prof.Dr. OYA IŞIK Prof.Dr. SEVİM POLAT Doç.Dr. CEM ÇEVİK Doç.Dr. FATMA ÇEVİK Doç.Dr. TUNCAY KULELİ Dr.Öğr. ÜyesiDr. CANAN TÜRELİ Dr.Öğr. ÜyesiDr. MAKBULE YANGÜN BAYLAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. MELTEM MANAŞIRLI Prof.Dr. DURSUN AVŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgiye ulaşma ve etik değerler doğrultusunda değerlendirme becerisi kazanır. Alanı ile ilgili uygulamalarda yeni yaklaşımlar getirir, problem çözme becerisi kazanır. Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. Çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Bireysel veya bir ekibin üyesi olarak çalışma planlar veri toplar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çalıştığı alan ile ilgili bilgiye erişme, çalışma kurma, veri elde etme, etik kurallara uygun bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik çalışma yapmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yüksek lisans tezine yönelik literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunma |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Su Ürünleri Fakültesi araştırma laboratuvarları, enformatik laboratuvarı, |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
2 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
3 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
4 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
5 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
6 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
7 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
8 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
9 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
10 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
11 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
12 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
13 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
14 |
Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem raporu hazırlama |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
15 |
Yaptığı çalışmalar ile ilgili dönem raporu hazırlama |
Tez konusu ile ilgili kaynak tarama |
yüzyüze görüşme, tartışma |
|
16/17 |
Yüksek Lisans tezi hakkında dönem raporu sunma |
Dönem raporu hazırlığı |
Seminer |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
5 |
|
2 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
4 |
|
3 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
5 |
|
4 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
5 |
|
5 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
5 |
|
6 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
4 |
|
7 |
Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
5 |
|
8 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
5 |
|
9 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
4 |
|
10 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
5 |
|
11 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
5 |
|
12 |
Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
5 |
|
13 |
Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
4 |
|
14 |
Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
5 |
|
15 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
5 |
|
16 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|