Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tez Çalışması

Dersin Kodu : YLTYT-301

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 24

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ATTİLA YAZAR
Prof.Dr. NAFİ BAYTORUN
Prof.Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ
Prof.Dr. MAHMUT ÇETİN
Prof.Dr. SEVİLAY TOPÇU
Prof.Dr. MUSTAFA ÜNLÜ
Prof.Dr. FATİH TOPALOĞLU
Doç.Dr. DERYAÖNDER
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZKAN GÜĞERCİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : tez konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirebilecektir,
gereksinim duyduğu bilgilere ulaşabilecektir
tez konusundaki bir sorunu çözmek için yöntem kurgulayabilecek, geliştirebilecek ve sonuçları değerlendirebilecektir
present progress in thesis study in written, oral and visual manner

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Master tezinin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulguları ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır

Dersin İçeriği : Yüksek lisans tezi bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencinin bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle tez çalışması süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, laboratuvar, sera, arazi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
2 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
3 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
4 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
5 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
6 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
7 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
8 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
9 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
10 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
11 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
12 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
13 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
14 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
15 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama
16/17 Literatür tarama, bilgiye ulaşma, deneysel çalışmalar Yok Anlatım, tartışma, uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   İlgili öğretim üyesi tarafından önerilen, tez çalışmasını yürütmek üzere kullanılacak tüm materyaller
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir 5
2 Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 5
3 Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir 5
4 Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar 5
5 Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular 5
6 Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. 5
7 Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 5
8 Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür 5
9 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır 5
10 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 5
11 Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 0 0 0
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 600 600
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 600
Toplam İş Yükü / 25 (s): 24
Dersin AKTS Kredisi: 24