Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
YLTY-204 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ATTİLA YAZAR Prof.Dr. NAFİ BAYTORUN Prof.Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ Prof.Dr. MAHMUT ÇETİN Prof.Dr. SEVİLAY TOPÇU Prof.Dr. MUSTAFA ÜNLÜ Prof.Dr. FATİH TOPALOĞLU Doç.Dr. DERYAÖNDER Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZKAN GÜĞERCİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
literatürü takip edebilir güncel akademik konular hakkında kritik yapabilir araştırmalarını gerçekleştirebilir tez konusu ile ilgili gerekli döküman ve araç gereci organize edebilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yapılacak tez çalışmasında güncel konuları takip etmek ve bilgi aktarımının gerçekleştirilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez konusu ve Güncel Konular |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslikler, tarımsal araziler |
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
5 |
|
2 |
Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
5 |
|
3 |
Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
|
5 |
|
4 |
Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
|
5 |
|
5 |
Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
|
5 |
|
6 |
Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
|
5 |
|
7 |
Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
|
5 |
|
8 |
Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
5 |
|
9 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
|
5 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler
|
5 |
|
11 |
Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|