|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Atatürk İlk. ve İnk. Tarihi II |
|
Dersin Kodu |
: |
AIIT102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman YUSUF ERCAN Okutman SİBEL KEKEÇ Okutman HİDAYET ESKİSÜRMELİ Okutman HAMDİYEALGAN Okutman PINAR ÇAM Okutman SADIK CAN Okutman İSMAİL ÜLGER Okutman MEVHİBE SAVAŞ ŞAHBAZ Okutman SAİT DİNÇ Okutman AYDIN CAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Türkiye’nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olacaklar. Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olacaklar.
Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşacaklar yaşadıkları dönemi hazırlayan şartlar hakkında genel bilgiye sahip olacaklar.
Türkiye’de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olacaklar Günümüz Türkiye’sinin uluslararası sorunları ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olacaklar Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olacaklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temelde Modern Türkiye´nin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sistemi´nin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Cumhuriyetin ilanı ve siyasal sosyal kültürel inkılaplar ekonomik
atılımlar Lozan Barış Antlaşmasının çözüme ulaştıramadığı sorunlar ve
bunların sonuçlandırılması
Yeni düzene karşı hareketler
Çok partili hayat denemeleri ve sonuçları
Atatürk dönemi Türk Dış Polikası
İnönü dönemi ve İkinci Dünya Savaşı yılları
Türkiyenin çok partili hayata geçişi
Demokrat Parti dönemi ve sonrası
Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Türk inkılabının stratejisi |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Siyasal alanda inkılaplar |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Çok partili hayata geçiş denemeleri |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Hukuk alanında inkılaplar |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Eğitim ve kültür alanında inkılaplar |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Ekonomik alanda inkılaplar |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
Sosyal ve sağlık alanında inkılaplar |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
Arasınav |
|
Çoktan seçmeli test |
|
9 |
Atatürk dönemi Türk dış politikası I
(1923 1930 ) |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Atatürk dönemi Türk dış politikası II |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Atatürk ilkeleri I
cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık
|
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Atatürk ilkeleri II
Laiklik, devletçilik, İnkılapçılık |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Atatürk Sonrası Türkiye’nin İç ve Dış Politikası
(1938-1960) |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Atatürk Sonrası Türkiye’nin İç ve Dış Politikası
(1960-2000) |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Türkiye’nin Jeopolitik durumu |
Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final |
|
Çoktan seçmeli test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Y.Ö.K.(Komisyon ), Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I /2- I1 , Ankara, 1989-1986
ATATÜRK, Gazi Mustafa Kemal, Nutuk(Söylev), İstanbul, 1980
Atatürk´ün Söylev ve Demeçleri I-II, III., Ankara, 1989
Atatürk´ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri IV, Ankara 1991
Yalçın ,Durmuş vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II, Ankara 2002
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 59 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|