|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İletişim Seminerleri 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
ILT110 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. İLKERÖZDEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İletişim alanındaki temel kavramları özümseyip, iletişimin araçsal ve amaçsal alanlarıyla ilişkilendirir. İletişim sektörünün dinamiklerini kavrayıp, kuramsal bilgi ile uygulama alanını karşılaştırır. Profesyonel yaşamında kitle iletişim araçlarını doğru bir şekilde konumlandırıp, yönlendirir. İletişim kavramını disiplinlerarası açıdan bakıp, iletişim alanındaki gelişmeleri tartışır. İletişim projelerini hazırlayıp, gerçekleştirip, değerlendirir. Profesyonel yaşamında içinde bulunacağı kurum ve kuruluşun etkin bir üyesi olup, ilişkilerini ve çalışmalarını yönetir. Meslek etiğini benimseyerek, toplumsal sorumluluk projelerini hazırlayıp, uygular. Alanındaki teknolojik ve kuramsal gelişmeleri takip edip irdeleyerek, kendini geliştirip kariyerini doğru yönde planlar. Düşüncelerini ve projelerini etkin bir şekilde yapılandırıp, sözlü ve yazılı araçları etkili olarak kullanarak sunar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Genç iletişimcilerin, akademik ortamda edindiği bilgiyi ve kavrayışı, iletişim alanında çalışan, düşünen ve eyleyen deneyimli iletişim aktörlerinin tecrübelerinden faydalanarak beslemek; iletişim bilimleri alanındaki uygulama, eylem, düşünce tarzlarıyla tanışmalarına ortam oluşturmak. Böylece, genç iletişimcilerin hem kendi aralarında hem de iletişim alanında eyleyen insanlarla düşünce alışverişinde bulunacakları, tanışacakları bir platform oluşturmak. İletişim öğrencisi olmayan ve seminerlere katılan üniversite öğrencilerinin ise, iletişimin toplumsal hayattaki rolünü, hem iletişim disiplinin bilgisini alarak, hem de iletişim alanında eyleyen aktörlerle tanışarak kavramalarını sağlayıp, kendi eğitim alanlarıyla ilişkilendirmelerine ortam oluşturmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Derste, iletişim alanından akademisyenler ve profesyoneller tarafından seminerler verilecek ve yerel ve ulusal medya ile bağlantılar kurulacak ve eğitim gezileri düzenlenecektir. Bu çerçevede akademisyen ve profesyonellerden öğrencilere bilgi ve deneyim aktarımı sağlanacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Konferans Salonu, Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin işleme biçimi ve kapsamının aktarılması. |
- |
Ders, Sunum |
|
2 |
Ders notlarının tanıtımı |
okuma-ders notları |
Sunum |
|
3 |
Çukurova Üniversitesi Matbaası´na Tanıtım Gezisi |
web üzerinden araştırma |
Seminer |
|
4 |
Okuma |
okuma |
Sunum |
|
5 |
Altın Koza´ya Tanıtım Gezisi |
okuma |
Seminer |
|
6 |
Okuma |
okuma |
tartışma |
|
7 |
Mersin Üniversitesi İletişim Fakültesi RTS Bölümü ile Çukurova Üniversitesi İletişim Fakültesi İletişim Bilimleri Bölümü-Kısa Film Atölyesi |
okuma |
Seminer |
|
8 |
Ara Sınav |
grup çalışması |
Ödev - Yazılı |
|
9 |
Okuma |
okuma |
tartışma |
|
10 |
Yerel Televizyon & Radyo - Tanıtım Gezisi |
okuma |
Seminer |
|
11 |
Anadolu Ajansı - Tanıtım Gezisi |
web tarama |
Seminer |
|
12 |
Okuma |
okuma |
soru-cevap |
|
13 |
AFAD - Tanıtım Gezisi |
okuma |
Seminer |
|
14 |
Okuma |
okuma |
soru-cevap |
|
15 |
Okuma ve Değerlendirme- Final Öncesi Hazırlık |
tüm kaynak okuma |
soru-cevap |
|
16/17 |
Yarıyıl Sonu Sınavı |
tüm kaynak okuma |
Ödev - Yazılı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
John Berger, "Görme Biçimleri", çev.: Yurdanur Salman, Metis Yayınları, İstanbul.
"Medya ve Çeşitlilik Kılavuzu", Türkiye Gazeteciler Cemiyeti ve British Council.
Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti, http://www.tgc.org.tr/bildirge.html.
Jose Saramago, “Körlük”, çev. Aykut Derman, Can Yayınları, İstanbul.
Daniel Nettle & Suzanne Romaine (2002). “Kaybolan Sesler” Dünya Dillerinin Yok Oluş Süreci, çev. Harun Özgür Turgan, Oğlak Yayınları, İstanbul.
Ray Bradbury (2012). “Fahrenheit 451”, çev. Zerrin Kayalıoğlu-Korkut Kayalıoğlu, İthaki Yayınları, İstanbul. (E-kitap arşivi web sitesinden ücretsiz üye olarak kitabı indirip okuyabilirsiniz: www.e-kitaparsivi.com/gir.asp?btn=e)
Nurçay Türkoğlu, “Okuryazarlıktan Medya Okuryazarlığına: Şifrelerin Ortaklığını Aramak”, içinde Medya Okuryazarlığı, derleyenler: Nurçay Türkoğlu, Melda Cinman Şimşek, Kalemus Yayınları, İstanbul, http://ilet-isimci.blogspot.com/2012/11/medya-okuryazarlg.html
D.. Beybin Kejanlıoğlu, “Türkiye’de Medyanın Dönüşümü ve Medya Okuryazarlığı Zemini”, içinde Medya Okuryazarlığı, derleyenler: Nurçay Türkoğlu, Melda Cinman Şimşek, Kalemus Yayınları, İstanbul, http://ilet-isimci.blogspot.com/2012/11/medya-okuryazarlg.html
Metin Kazancı (1982), “Halkla İlişkiler” Savaş Yayınevi, Ankara.
Wolfgang Ruppert (1996). “Bisiklet, Otomobil, Televizyon” Gündelik Eşyaların Kültürel Tarihi, çev. Mustafa Tüzel, Kabalcı Yayınları, İstanbul.
Ünsal Oskay (1993). “19. Yüzyıldan Günümüze Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri” Kuramsal Bir Yaklaşım, Der Yayınları, İstanbul.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
1 |
|
2 |
Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
0 |
|
3 |
Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
5 |
|
4 |
Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
4 |
|
5 |
Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
0 |
|
6 |
Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
0 |
|
7 |
Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
5 |
|
8 |
İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
4 |
|
9 |
Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
4 |
|
10 |
Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
3 |
|
11 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
0 |
|
12 |
Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
3 |
|
13 |
Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
3 |
|
14 |
Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
5 |
|
15 |
Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
1 |
|
16 |
Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
5 |
|
17 |
Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
2 |
|
18 |
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
3 |
|
19 |
Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 49 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|