|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İletişim Psikolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
ILT108 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FERHANGÜNDÜZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Transaksiyonel analizi bilir ve uygulayabilir Empati kavramını öğrenir ve iletişimde uygulanma ilkelerini kavrar Aktif dinleme ve kendisini ifade etme becerileri gelişir. Kişilerarası iletişimde yer alan psikolojik süreçleri kavrar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı iletişimin psikolojik ögelerine vurgu yapmak, öğrencilerin, iletişimin psikolojik düzlemdeki işleyişiyle ilgili temel kavramlara hakim olmalarını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriğinde; İletişimin Alt Yapısı, İletişimin İşlevi, İletişim Düzeyleri, İletişim Çeşitleri, İletişim Çatışmaları, İletişim Engelleri, Empatik İletişim, Transaksiyomel analiz, Ben Dili Mesajları, Çatışma Çözmede Etkin İletişim gibi konular yer almaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma, derse ilişkin genel bilgilerin verilmesi, dersin amacının ve işleniş biçiminin açıklanması. İletişimin önemi, tanımları ve iletişim sürecindeki unsurlar. |
|
Anlatım- Soru Cevap |
|
2 |
Kişilerarası iletişimi etkileyen faktörler |
Okuma |
Anlatım- Soru Cevap |
|
3 |
Sözsüz iletişim ve beden dili |
Okuma |
Anlatım- Soru Cevap |
|
4 |
İletişimde duyguların rolü |
Okuma |
Anlatım- Soru Cevap |
|
5 |
İletişimde kendini ifade etme ve kendini açma. |
Okuma |
Anlatım- Soru Cevap |
|
6 |
İnsan ilişkilerinde iletişim kurma tarzları |
Okuma |
Anlatım- Soru Cevap |
|
7 |
Konuşma: temel kavram ve psikolojik süreçler. |
Okuma |
Anlatım- Soru Cevap |
|
8 |
Ara Sınavı |
|
|
|
9 |
Dinleme: aktif dinlemede temel kavramlar ve ilkeler. |
Okuma |
Anlatım- Soru Cevap |
|
10 |
Empati: temel kavram ve ilkeler. |
Okuma |
Anlatım- Soru Cevap |
|
11 |
Empatik iletişimin uygulama ilkeleri |
Okuma |
Anlatım- Soru Cevap |
|
12 |
Transaksiyonel analiz |
Okuma |
Anlatım- Soru Cevap |
|
13 |
Ailede iletişim. |
Okuma |
Anlatım- Soru Cevap |
|
14 |
İş yaşamında iletişim. |
Okuma |
Anlatım- Soru Cevap |
|
15 |
Dönem süresince işlenen konulara genel bakış ve değerlendirme. |
Okuma |
Anlatım- Soru Cevap |
|
16/17 |
Ara Yarıyıl Sonu Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Gökhan EVLİYAOĞLU İletişim Psikolojisi Psikolojik İletişim Gazeteciler Cemiyeti Yayınları
Cliffod MORGAN Psikolojiye Giriş Ders Kitabı
Üstün Dökmen İletişim Çatışmaları ve Empati Sistem Yayıncılık
Hartley, Peter (2010). Kişilerarası İletişim, İmge Yayınları.
İnceoğlu, Metin (2010). Tutum Algı İletişim (5. Basım). Beykent Üniversitesi Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
5 |
|
2 |
Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
0 |
|
3 |
Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
5 |
|
4 |
Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
0 |
|
5 |
Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
5 |
|
6 |
Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
5 |
|
7 |
Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
0 |
|
8 |
İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
5 |
|
9 |
Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
5 |
|
10 |
Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
0 |
|
11 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
0 |
|
12 |
Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
0 |
|
13 |
Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
0 |
|
14 |
Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
5 |
|
15 |
Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
16 |
Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
0 |
|
17 |
Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
0 |
|
18 |
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
0 |
|
19 |
Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|