Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkiye Denizleri Plankton Toplulukları

Dersin Kodu : SUF320

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SEVİM POLAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : Planktonun denizel ortamdaki rolünü tanımlar
Denizel ortamda dağılım gösteren plankton topluluklarının taksonomik sınıflandırmasını yapar.
Türkiye denizlerinin genel hidrografik ve ekolojik özelliklerini açıklar
Türkiye denizlerinde dağılım gösteren plankton topluluklarını sıralar
Türkiye denizleri arasındaki hidrografik etkileşimlerin plankton topluluklarına etkileri hakkında değerlendirme yapar.
Türkiye denizlerinde plankton çalışmalarının kronolojisini açıklar
Denizlerimizde gerçekleştirilen izleme çalışmaları hakkında değerlendirme yapar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türkiye denizleri Plankton topluluklarını tanıyarak, dağılım özellikleri hakkında temel bilgileri kazanmak, denizler arasındaki hidrografik etkileşimlerin plankton topluluklarına etkilerini anlamaktır.

Dersin İçeriği : Bu derste denizel pelajik çevrenin özellikleri, Akdeniz, Ege, Marmara denizi ve Karadeniz´in genel özellikleri Türkiye denizlerindeki plankton çalışmaları, Türkiye denizleri arasındaki hidrografik etkileşimler ve planktona etkileri öğretilmektedir. Aynı zamanda denizlerimizin plankton çeşitliliği ve yoğunluğu yönünden karşılaştırması, iklim değişikliği ve plankton, izleme çalışmalarında planktonun önemi, Türkiye denizlerinde izleme çalışmaları konuları güncel örnekler ve gösterimlerle anlatılmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Su Ürünleri Fakültesi Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Denizel çevre ve pelajik ortam özellikleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım
2 Denizel fitoplankton ve zooplankton grupları, Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım
3 Akdeniz’in genel özellikleri, besin düzeyleri ve trofik durumları Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, Gösterim
4 Karadeniz’in genel özellikleri, besin düzeyleri ve trofik durumları Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, Gösterim
5 Ege Denizi´nin genel özellikleri, besin düzeyleri ve trofik durumları Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, gösterim
6 Marmara Denizi´nin genel özellikleri, besin düzeyleri ve trofik durumları Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, gösterim
7 Türkiye denizlerinde plankton çalışmalarının kronolojisi Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, gösterim
8 Arasınav Ara sınav için hazırlık Ara sınav
9 Türkiye denizlerinde plankton çalışmalarının kronolojisi Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma
10 Türkiye denizleri arasındaki hidrografik etkileşimler ve plankton dağılımına etkileri Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı Düz anlatım, gösterim, tartışma
11 Denizlerimizin plankton çeşitlilik ve yoğunluğu yönünden karşılaştırılması Ders notları ve ilgili kaynakların okunması, ödev hazırlığı Düz anlatım, gösterim, tartışma
12 Denizlerimizin plankton çeşitlilik ve yoğunluğu yönünden karşılaştırılması Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma
13 Aşırı plankton artışları ve sonuçları, Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma
14 İklimsel değişimler ve plankton izleme çalışmalarında planktonun önemi Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma
15 Denizlerimizde gerçekleştirilen izleme çalışmaları. Ders notları ve ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, gösterim, tartışma
16/17 Final sınavı Final sınavı için hazırlık Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Koray, T., Benli, H.A., Sever, T.M., 1994. Gökova Körfezi (Ege Denizi)’nin fitoplankton ve protozooplankton türleri üzerine bir araştırma. E.Ü. Su Ürünleri Dergisi, 11(42-43): 9-15.
 Koray, T., Kesici, U.Y., 1994. Bodrum Körfezi’nin (Ege Denizi) Fitoplankton ve Protozooplankton tür kompozisyonu. E.Ü. Fen Fakültesi Dergisi, Seri B, Ek 16/1: 971-980.
 Polat S., Toklu B., Piner M.P., 2001. Tintinnid (Ciliata) Species of Babadıllimanı Bight (Silifke-İçel), XI. Su Ürünleri Sempozyumu, Cilt 1: 504-512.
 Polat, S., Toklu, B., Sarıhan, E., 2003. İskenderun Körfezinde (Kuzeydoğu Akdeniz) Protozooplanktonun Mevsimsel Dağılımı Yılmaz, A. (Ed.) Oceanography of the Eastern Mediterranean and Black Sea. TÜBİTAK, Ankara, 839-844.
 Polat, S. Türkiye Denizleri Plankton Toplulukları Ders Notları.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 2 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
2 Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 2
3 Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 2
4 Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 3
5 Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 2
6 Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 3
7 Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 4
8 Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 2
9 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 1
10 Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 3
11 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 2
12 Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 3
13 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 3
14 Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. 1
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 86
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.44
Dersin AKTS Kredisi: 3