Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sucul Ortamda Bitki Kontrol Yöntemleri

Dersin Kodu : SUF314

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. M.ZİYA LUGAL GÖKSU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sulak alanlardaki istenmeyen(zararlı) bitkileri tanımlar
Mücadele yöntemlerini inceler
Konuyla ilgili örnekleri inceler
Mücadelede uygulanacak yöntemlerin belirlenmesinde beceri kazanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sulak alanlardaki istenmeyen bitkilerle mücadele yöntemlerini öğrenmek.

Dersin İçeriği : Sucul ortamda bitki gelişimi; işlevleri; sınıflandırılması(su üstü-yüzen yapraklı-sualtı, tek hücreli-ipliksi algler); bitki kontrol yöntemleri(mekanik-çevresel-biyolojik-kimyasal); örnek problemler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Çukurova Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Derslikleri ve Laboratuvarları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel bilgi, dersin amacı ve tanıtımı. Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Düz ve görsel anlatım.
2 Sucul bitkiler faydaları ve zararları, bitki kontrol yöntemleri. Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Düz anlatım.
3 Mekanik kontrol yöntemleri. Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Düz ve görsel anlatım.
4 Mekanik kontrol yöntemleri. Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Tartışma.
5 Çevresel kontrol yöntemleri. Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Düz ve görsel anlatım.
6 Çevresel kontrol yöntemleri. Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Tartışma.
7 Örnekler ve değerlendirme. Kitaptaki mücadele yöntemleri gözden geçirilecek. Tartışma.
8 Ara sınav. Ara sınav için hazırlık
9 Kontrol yöntemlerinin görsel izlenmesi. Kitaptaki mücadele yöntemleri gözden geçirilecek. Film gösterisi.
10 Değerlendirme Konular çalışılacak. Tartışma
11 Biyolojik kontrol yöntemleri. Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Düz ve görsel anlatım.
12 Biyolojik kontrol yöntemleri. Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Tartışma.
13 Kimyasal kontrol yöntemleri. Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Düz ve görsel anlatım.
14 Kimyasal kontrol yöntemleri. Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. Tartışma.
15 Tartışma, örnekler ve değerlendirme. Kitaptaki mücadele yöntemleri gözden geçirilecek. Tartışma.
16/17 Final sınavı Final sınavı için hazırlık


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  SEAGRAVE, C., 1988. Aquatic Weed Control, ISBN:0-85238-152-2 Fishing News Boks Ltd. Farnham, Surrey, England. 154p.
 ALTINYAR, G., YILDIRIM, S., ERTEM, B., AYDOĞAN, F., 1994. Marmara gölünde su yabancı otları sorunları,nedenleri ve çözüm yolları üzerinde çalışmalar. Bayındırlık ve iskan Bakanlığı DSİ Genel Müdürlüğü İşletme ve Bakım Dairesi Başkanlığı, Ot Kontrolu ve Bitkisel Kaplama Şube Müdürlüğü, Ankara.
 ALTINYAR, G., 1988. Su Yabancı Otları, Bayındırlık ve iskan Bakanlığı DSİ Genel Müdürlüğü İşletme ve Bakım Dairesi Başkanlığı, Ankara.
 TEPE, I., 1988. Türkiye Tarım ve Tarım Dışı Alanlarda Sorun Olan Yabancı Otlarla ve Mücadeleleri. Yüzüncüyıl Üniversitesi Yayınları No:32, Ziraat Fakültesi Yayınları No:18, Van.
 GÖKSU, M.Z.L., 2012, Bitki Kontrol Yöntemleri(Ders notu), Çukurova Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi, Adana. (Basımda)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 0
2 Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 4
3 Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 2
4 Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 3
5 Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 4
6 Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 1
7 Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 5
8 Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 4
9 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3
10 Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 3
11 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 1
12 Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 1
13 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 2
14 Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. 0
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 64
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.56
Dersin AKTS Kredisi: 3