|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İskelet Kaslarının Biyomekanik ve Biyoelektrik Özellikleri-1 |
|
Dersin Kodu |
: |
BFZ-547 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kasılma çeşitlerini bilir Neuromüsküler kavşağın özelliklerini açıklar motor birimin özelliklerinin patolojik durumlarda değişmesini açıklar motor unit potansiyellerinden giderek kas hakkında yorum yapabilir Kas sinyal aktivitesi ve kasılma durumu ilişkisini kurabiir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kas kasılması kas potansiyelle ilişkisinin canlı yaşamındaki öneminin öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
İskelet kaslarının yapısı, uyarılma-kasılma çiftlenimi, motor birimin özellikleri, sarsı, merdiven, birikim ve tetanik kasılmaların özellikleri, izometrik ve izotonik kasılmalar, kasılma ve ısı üretimi, Hill denklemi, kuramsal kasılma modellerinin incelenmesi, ödev1,2,3, Motor birim alanı ve innervasyon bölgesi, Motor birim aksiyon potansiyeli, İğne EMG si ve yüzeyel potansiyeller, EMG sinyallerinin özellikleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İskelet kaslarının yapısı |
öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar |
Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma |
|
2 |
uyarılma-kasılma çiftlenimi |
öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar |
Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma |
|
3 |
motor birimin özellikleri |
öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar |
Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma |
|
4 |
sarsı, merdiven, birikim ve tetanik kasılmaların özellikleri |
öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar |
Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma |
|
5 |
izometrik ve izotonik kasılmalar |
öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar |
Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma |
|
6 |
kasılma ve ısı üretimi |
öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar |
Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma |
|
7 |
Hill denklemi |
öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar |
Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma |
|
8 |
kuramsal kasılma modellerinin incelenmesi. |
öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar |
Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma |
|
9 |
ödev1 |
öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara ulaşırlar ve derlerler |
Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma |
|
10 |
Motor birim alanı ve innervasyon bölgesi |
öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar |
Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma |
|
11 |
Motor birim aksiyon potansiyeli |
öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar |
Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma |
|
12 |
ödev2 |
öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara ulaşırlar ve onları derlerler |
Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma |
|
13 |
İğne EMG si ve yüzeyel potansiyeller |
öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar |
Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma |
|
14 |
EMG sinyallerinin özellikleri |
öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara okurlar |
Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma |
|
15 |
ödev3 |
öğrenciler kitap ve literatürden ilgili konulara ulaşırlar ve onları derlerler |
Konu anlatımı, örnek çözümü, uygulama, tartışma |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
|
sözlü, yazılı ve uygulamalı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Biyofizik Ders Notları- Biyofizik problemleri- Prof. Dr. Ferit Pehlivan, Biyofizik Kitabı
Medikal Fizik Cilt 3 Sinaps, nöron. Beyin-A.C. Damask, C.E. Swenberg 1984 Academic Press-London
Fizyoloji Ders kitabı Cilt 1 Uyarılabilir hücreler ve nörofizyoloji-H.D Patton, Albert F. Fuchs, Bertil Hille, Allen M. Scher, Robert Steiner 1989 WB Saunders Philadelphia
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek |
5 |
|
2 |
Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak
Güvenilir bilgiye ulaşabilmek
Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme
Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma |
5 |
|
3 |
Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek
Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek |
3 |
|
4 |
Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek |
4 |
|
5 |
Araştırma bulgularını yorumlayabilmek |
4 |
|
6 |
Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak |
4 |
|
7 |
Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek |
5 |
|
8 |
Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek |
3 |
|
9 |
Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek |
5 |
|
10 |
Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 122 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|