|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hücre ve Doku Biyofiziği-2 (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
BFZ-502 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. İSMAİL GÜNAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kas tipleri arasındaki yapısal farkları bilir Nöromüsküler kavşak tiplerini bilir Motor birim aksiyon potansiyellerin özellikleri bilir MUP parametrelerinin fiziksel etkenlerle değişimini açıklar MUP lerin özelliklerinden kasın yapısı hakkında yorum yapabilir Kemik yapısı ve kemik dayanıklılığı arasındaki ilişkileri açıklar Kemiğin piezoelektrik özelliklerini listeler Elektrik uygulamasının kemik iyileştirmesinde etkisini açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kasların ve kemiklerin mekanik ve elektrik özelliklerinin öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kasların çeşitleri, iskelet kaslarının yapısı, iskelet kaslarının moleküler yapısı, kayan filament kuramı, izometrik ve izotonik kasılma, Hill denklemi, kasılma ve ısı üretimi, nöromüsküler kavşak, kas aksiyon potansiyeli, motor birim ve özellikleri, motor birim alanı ve innervasyon bölgesi, motor birim aksiyon potansiyeli, MUP parametrelerini belirleyen faktörler, kemiklerin mekanik özellikleri, piezoelektriklenme, ödev1,2,3 |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kasların çeşitleri |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
2 |
İskelet kaslarının yapısı |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
3 |
İskelet kaslarının moleküler yapısı |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
4 |
Kasılma ve kayan flament kuramı |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
5 |
İzometrik ve izotonik kasılma |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
6 |
Hill Denklemi |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
7 |
Kasılma ve ısı üretimi |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
8 |
ödev1 |
öğrenci kitap ve literatür inceler |
öğrenci anlatılır, uygular, tartışılır |
|
9 |
Nöromüsküler kavşak, Kas aksiyon potansiyeli |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
10 |
ödev2 |
öğrenci kitap ve literatür inceler |
öğrenci anlatılır, uygular, tartışılır |
|
11 |
Motor birim alanı, innervasyon bölgesi, motor birimin özellikleri |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
12 |
ödev3 |
öğrenci kitap ve literatür inceler |
öğrenci anlatılır, uygular, tartışılır |
|
13 |
Motor birim AP parametrelerini belirleyen faktörler |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
14 |
Kemiklerin mekanik özellikleri |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
15 |
Piezo elektriklenme |
Dersten önce ilgili bölümü okur |
Hoca tarafından dersin anlatılması, sınıfta tartışma, problem çözümü, açık kitap testleri, eve verilen testler |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Biyofizik ders notları-2
Problemler ve alıştırmalar-2
Prof. Dr. Ferit Pehlivan, Biyofizik Ders Kitabı
Fizyoloji Ders kitabı Cilt 1, Patton-Fuchs-Hille-Scvher-Steiner
Medikal Fizik Cilt 3, AC Damask, CE Swenberg
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek |
1 |
|
2 |
Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak
Güvenilir bilgiye ulaşabilmek
Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme
Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma |
2 |
|
3 |
Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek
Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek |
2 |
|
4 |
Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek |
3 |
|
5 |
Araştırma bulgularını yorumlayabilmek |
3 |
|
6 |
Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak |
2 |
|
7 |
Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek |
3 |
|
8 |
Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek |
1 |
|
9 |
Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek |
5 |
|
10 |
Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|