|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayar hakkında genel bilgiler, tarihçesi ve kullanım alanları ile ilgili örneklemeler |
internet taraması ve ders notlarının okunması |
kişisel bilgisayar kullanarak ve göstererek anlatım |
|
2 |
Bilgisayarı oluşturan parçaların tanıtımı ve görevlerinin açıklanması |
internet taraması ve ders notlarının okunması |
kişisel bilgisayar kullanarak ve göstererek anlatım |
|
3 |
Bilgisayarı oluşturan parçaların tanıtımı ve görevlerinin açıklanması |
internet taraması ve ders notlarının okunması |
kişisel bilgisayar kullanarak ve göstererek anlatım |
|
4 |
Windows işletim sistemine giriş |
internet taraması ve ders notlarının okunması |
kişisel bilgisayar kullanarak ve göstererek anlatım |
|
5 |
Bilgisayar uygulamalarında kullanılan temel kavramlar |
internet taraması ve ders notlarının okunması |
kişisel bilgisayar kullanarak ve göstererek anlatım |
|
6 |
Windows gezgini, dosya oluşturma, silme, kopyalama ve ad değiştirme |
internet taraması ve ders notlarının okunması |
kişisel bilgisayar kullanarak ve göstererek anlatım |
|
7 |
Masaüstü, görev çubuğu, başlat menüsü, arama ve yardım alma konuları |
internet taraması ve ders notlarının okunması |
kişisel bilgisayar kullanarak ve göstererek anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Ara sınav |
Ara sınav |
|
9 |
Denetim masası, biçimlendirme, geri dönüşüm kutusu |
internet taraması ve ders notlarının okunması |
kişisel bilgisayar kullanarak ve göstererek anlatım |
|
10 |
Windows açılış modları, kısayol tuşları, paint ve hesap makinası kullanımı |
internet taraması ve ders notlarının okunması |
kişisel bilgisayar kullanarak ve göstererek anlatım |
|
11 |
Word a giriş |
internet taraması ve ders notlarının okunması |
kişisel bilgisayar kullanarak ve göstererek anlatım |
|
12 |
Yazma, yazıların biçimlerini değiştirme, kesme yapıştırma, silme |
internet taraması ve ders notlarının okunması |
kişisel bilgisayar kullanarak ve göstererek anlatım |
|
13 |
Sayfa ayarları, tablo oluşturma, grafik çizme |
internet taraması ve ders notlarının okunması |
kişisel bilgisayar kullanarak ve göstererek anlatım |
|
14 |
İnternet ve email |
internet taraması ve ders notlarının okunması |
kişisel bilgisayar kullanarak ve göstererek anlatım |
|
15 |
Pratik çalışması |
internet taraması ve ders notlarının okunması |
kişisel bilgisayar kullanarak ve göstererek anlatım |
|
16/17 |
final sınavı |
final sınavı |
final sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alanında bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
2 |
|
2 |
Biyoloji Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
3 |
|
3 |
Biyolojinin temel konuları dışında özgün seçimlik derslerle farklı alanlarda bilgisini ve deneyimini artırır |
2 |
|
4 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme |
1 |
|
5 |
Alanı ile ilgili projelerin planlanmasında ve yürütülmesinde bir ekip üyesi olarak aktif görev alabilir |
1 |
|
6 |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere aktarabilir |
5 |
|
7 |
Biyoloji alanındaki temel konuları anlayacak ve meslektaşlarıyla iletişim kuracak kadar İngilizce bilgisine sahip olma |
2 |
|
8 |
Bireysel gelişimin önemini bilir ve gereğini uygular |
2 |
|
9 |
Biyoloji Alanında bilgilere ulaşır, tasnif eder ve amacına yönelik olarak kullanır. |
3 |
|
10 |
Öğrenme sürecinin yaşam boyu olduğunu biilr ve ona göre davranır. |
2 |
|
11 |
Biyoloji alanında gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
3 |
|
12 |
Biyoloji alanında temel kavram ve ilkeleri açıklar |
3 |
|
13 |
Biyoloji Alanında edindiği bilgileri diğer bilim alanlarındaki bilgilerle birleştirir. |
3 |
|
14 |
Hem meslektaşları ile, hem de alan dışı kişilerle etik ilişkiler kurar, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
2 |
|
15 |
Biyoloji alanındaki problemleri tanımlar, çözümlerine yönelik yöntemleri uygular |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|