Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uzmanlık Alan Dersi

Dersin Kodu : YLUA-200

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SÜHA BERBEROĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BÜLENT MITIŞ
Prof.Dr. VEDAT PEŞTEMALCI
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ EMRAHOĞLU
Doç.Dr. OZAN ŞENKAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bir bilimsel araştırmanın nasıl kurgulanabileceği kavranır.
Bir araştırmanın içeriğinin neleri kapsaması gerektiği kavranır.
Bilimsel dil, bilimsel üslup, bilimsel etik konularında bir bilinç oluşur.
Uzaktan Algılama ve CBS alanında yeni bilgiler ve yöntemler geliştirmek, farklı alanlardan alınan bilgileri tümleştirmek için gereken problem çözebilme becerilerine altyapı oluşturulur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çalışma alanında uzmanlaşabilmek için gerekli olan teorik ve pratik bilgilere ulaşmayı sağlamak, ayrıca tez çalışması yapabilecek beceriyi kazandırmak

Dersin İçeriği : Uzmanlık alanı ve tez konusu ile ilgili makaleler, yürütülmekte olan araştırmaları incelemek.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, laboratory


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
2 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
3 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
4 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
5 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması Mevcut çalışmalar hakkında bilgi alma Çalışmalara katılma
6 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması Mevcut çalışmalar hakkında bilgi alma Çalışmalara katılma
7 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
8 Ara rapor sunmak Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
9 Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmalara katılım Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
10 Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmalara katılım Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
11 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
12 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
13 Uzmanlık alanıyla ilgili literatür okunması ve tartışılması Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
14 Sonuçların değerlendirilmesi i ve rapor haline getirilmesi Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
15 Sonuçların rapor haline getirilmesi Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları Okuma, sunum, tartışma
16/17 Final sınavı Yapılan literatür taramaları ve çalışmalarla ilgili alınan notların çalışılması Okuma, sunum, tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kütüphane taraması
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. 3
2 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama işlevini bilir ve kavrar. 4
3 Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. 3
4 Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir 5
5 Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. 4
6 Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama entegrasyonu ile veri eldesi, yönetimi ve analizi konularında bilgi sahibi olur; planlama ile ilgili mühendislik problemlerini güncel araçlarla çözümleyebilir. 5
7 Güncel veriler ile doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılar ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. 3
8 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında planlama becerisi; bu doğrultuda modern yöntemleri uygulama becerisi edinir. 5
9 İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. 5
10 Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. 2
11 Uzaktan algılanmış görüntülerin geometrik ve spektral özelliklerini tanımlayabilir ve optik / mikro dalga sistemlerin görüntülerinden analiz ve yorumlamalar yapabilme yeteneğine sahip olur 3
12 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir . 3
13 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6