|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
ArcInfo yazılımı hakkında genel bilgler |
konuyu okuma |
sözlü sunum |
|
2 |
ArcGIS Yazılımı ve uygulamaları |
konuyu okuma |
bilgisayar uygulaması |
|
3 |
ArcGIS Yazılımı ve uygulamaları |
konuyu okuma ve bilgisayarda uygulama |
bilgisayar uygulaması |
|
4 |
ArcWiev yazılımı ve uygulaması |
konuyu okuma ve bilgisayarda uygulama |
bilgisayar uygulaması |
|
5 |
ArcWiev yazılımı ve uygulaması |
konuyu okuma ve bilgisayarda uygulama |
bilgisayar uygulaması |
|
6 |
ArcWiev yazılımı ve uygulaması |
konuyu okuma ve bilgisayarda uygulama |
bilgisayar uygulaması |
|
7 |
ArcWiev yazılımı ve uygulaması |
onuyu okuma ve bilgisayarda uygulama |
bilgisayar uygulaması |
|
8 |
ara sınav |
ara sınav |
ara sınav |
|
9 |
ArcWiev yazılımı ve uygulaması |
onuyu okuma ve bilgisayarda uygulama |
bilgisayar uygulaması |
|
10 |
ArcWiev yazılımı ve uygulaması |
onuyu okuma ve bilgisayarda uygulama |
bilgisayar uygulaması |
|
11 |
Map object yazılımı ve uygulaması |
onuyu okuma ve bilgisayarda uygulama |
bilgisayar uygulaması |
|
12 |
Map object yazılımı ve uygulaması |
onuyu okuma ve bilgisayarda uygulama |
bilgisayar uygulaması |
|
13 |
Toolbox yazılımı ve uygulaması |
onuyu okuma ve bilgisayarda uygulama |
bilgisayar uygulaması |
|
14 |
Toolbox yazılımı ve uygulaması |
onuyu okuma ve bilgisayarda uygulama |
bilgisayar uygulaması |
|
15 |
Toolbox yazılımı ve uygulaması |
onuyu okuma ve bilgisayarda uygulama |
bilgisayar uygulaması |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavı |
Final sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uydu görüntülerinin kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir. |
4 |
|
2 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama işlevini bilir ve kavrar. |
5 |
|
3 |
Uzaktan algılama verisi kullanarak CBS veri tabanları için bilgi üretebilir ve veri tabanı yönetimi konularında bilgi sahibi olur. |
4 |
|
4 |
Güncel veri ve yöntemlerin multi-disipliner çalışmalarda kullanılabilmesi için gerekli bilgileri edinir |
4 |
|
5 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama alanlarındaki güncel veri ve yazılımları kullanma konularında teknik yeterlilik kazanır. |
4 |
|
6 |
Coğrafi Bilgi Sistemleri ve Uzaktan Algılama entegrasyonu ile veri eldesi, yönetimi ve analizi konularında bilgi sahibi olur; planlama ile ilgili mühendislik problemlerini güncel araçlarla çözümleyebilir. |
4 |
|
7 |
Güncel veriler ile doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılar ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. |
4 |
|
8 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında planlama becerisi; bu doğrultuda modern yöntemleri uygulama becerisi edinir. |
5 |
|
9 |
İleri düzey Uzaktan algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri kavramları hakkında altyapı sahibi olur. |
4 |
|
10 |
Uzaktan algılama teknolojisi, algılayıcı sistemler ve bu sistemlerin elde ettiği görüntüler hakkında bilgi sahibi olur. |
4 |
|
11 |
Uzaktan algılanmış görüntülerin geometrik ve spektral özelliklerini tanımlayabilir ve optik / mikro dalga sistemlerin görüntülerinden analiz ve yorumlamalar yapabilme yeteneğine sahip olur |
5 |
|
12 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan güncel teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir . |
4 |
|
13 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|