|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Reklam Fotoğrafçılığı |
|
Dersin Kodu |
: |
GRA206 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
-Dış çekimlerde ve stüdyo ortamında gerçekleştirilen çekimlerin tekniklerini tanıyabilecek.
-Fotoğraf tasarlama ilkelerini yorumlayabilecek.
-Portre fotoğrafı ve moda fotoğrafçılığı ile ilgili teknik bilgileri uygulayabilecek.
-Etkili renk ve rötuş tekniklerine hakim olabilecek.
-Stüdyo ortamında ve dış mekanda çekilen fotoğraflarda karşıtlıkları gösterebilecek.
-Fotoğraf konuları yaratmak ve bu konuların çekimlerini pratik edebilecek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, Reklam fotoğrafçılığının farklı alanlarında öğrencinin deneyim kazanmasını sağlamak, fotografik çalışmalarını grafik tasarım uygulamaları içerisinde etkili bir şekilde kullanma becerisi edinmeleridir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Reklam Fotoğrafı analizleri, Profesyonel Çekim Teknikleri, Işıklandırma Prensipleri, Yapay ve Doğal Işık kullanımı, Beyaz Dengesi, Perspektif Kontrollü Objektifler, Sanal Tur Fotoğrafçılığı, Çekim Sonrası Görüntü İşleme Teknikleri, Panaromik Fotoğraf, İleri düzey fotoğraf işleme teknikleri,
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Fotograf Stüdyosu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse Giriş |
Araştırma |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
2 |
Sanal Tur Fotoğrafçılığı ve Panaromik Fotoğraf |
Araştırma |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
3 |
Proje1: Panaromik Fotoğraf - Uygulama |
Örnek Uygulama Araştırma |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
4 |
Proje2: Sanal Tur Uygulaması - Uygulama |
Örnek Uygulama Araştırma |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
5 |
Proje 2 Devam |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
6 |
Yaratıcı Işıklandırma Teknikleri: Yapay ve doğal ışık |
Araştırma |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
7 |
Proje 3: Moda Fotoğrafına Giriş, Proje Seçimi |
Örnek Uygulama Araştırma |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
8 |
Ara Sınav |
Sunum Hazırlıkları |
Proje Teslimi ve Sunumu |
|
9 |
Proje 3 Devam |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
10 |
Proje 3 Devam |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
11 |
Sunum |
Sunum Hazırlıkları |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
12 |
Proje 4: Fotografik Dergi Kapağı: Proje Önerileri |
Örnek Uygulama Araştırma |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
13 |
Proje 4: Layout Çalışmaları |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
14 |
Layout Seçimi Uygulama |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
15 |
Sunum |
Sunum Hazırlıkları |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sunum Hazırlıkları |
Proje Teslimi ve Sunumu |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Adobe Photoshop CS5 for Photographers: A professional image editor´s guide to the creative use of Photoshop for the Macintosh and PC, Martin Evening
Yaratıcı Fotoğrafçılığın Temelleri, David Prakel, Literatür Yayıncılık / Akademik Temeller Dizisi,
Creative Advertising : Ideas and Techniques from the World’s Best Campaigns Mario Pricken Thames & Hudson Paperback - May 26, 2008
ASMP Professional Business Practices in Photography, American Society of Media Photographers, Allworth Press; 7th edition, 2008, ISBN-13: 978-1581154979
Ürper, Osman. Dijital Teknoloji Çağında Reklam Fotoğrafçılığı, Say Yayınları2012, İstanbul, ISBN: 978-975-605-02-0096-6
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
4 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
4 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
4 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
2 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
5 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
3 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
2 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
2 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
1 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
4 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
3 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
5 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
5 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
2 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
2 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
3 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
3 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
3 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
4 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
3 |
6 |
18 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
6 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 94 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|