Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seramikte Yüzey Tasarımı

Dersin Kodu : SRT242

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. FİLİZ YILDIZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kompozisyon ilkelerini, nesne ve kavrama bağlı yeni düzenlemelerde kullanabilecektir.
Tasarımlarını oluştururken kullandığı özgün fikir ve çözümleri savunabilecektir.
Verilen konuya bağlı yaratıcı ve özgün çözümler geliştirir.
Elemanter sistem ile yüzey biçim ilişkileri geliştirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilerin seramik çalışmalarında gereksinim duyabilecekleri desen çalışmalarına alt yapı oluşturabilmek amaçlanır.

Dersin İçeriği : Çeşitli görsel elemanlarla kâğıt üzerinde yüzeysel kompozisyonlar yapılır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Stüdyo C


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel sanat eğitiminde geçen temel terimler. Görsel Sanat Elemanları. Görsel Sanat İlkeleri. Seramik modül üretim teknikleri; plastik şekillendirme, presle şekillendirme, dökümle şekillendirme. Kaynakça; 1 , Kaynakça; 2 , Kaynakça; 5, Kaynakça; 6 Kuramsal bilgi verilmesi Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
2 Döküm ile yüzey tasarımı. Seramik modül üretim teknikleri. Birim özelliklerine göre modüller; esas modüller, yardımcı modüller. Kullanım ve uygulama özelliklerine göre modüller; mimaride dış cephe, iç mekan, heykel ve diğer örnekler. http://www.cahideerel.com/ , http://www.ninocaruso.it/inglese/home.htm Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
3 Projenin teknik ve perspektif çizimlerinin gerçekleştirilmesi. Yüzey biçim ilişkisi. Rut Bryk internetten araştırılacak. Nino Coruso internetten araştırılacak. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
4 Yüzey-biçim ilişkisi, form-fon ilişkileri, ritim ve tekrar, zıtlık ve tasarıma etkisi, zıtlık ve denge, ışık-gölge Yüzeyin yeniden biçimlendirilme çalışmaları. Kaynakça; 5 Kaynakça; 1 Kuramsal bilgi verilmesi Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
5 Form tekrarı, yeni form üretmede birim eleman. Araştırma, eskiz, eleştiri. Modüler pano tasarımları araştırılacak. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
6 Form-Fon İlişkileri, Ritm Ve Tekrar. Kişisel yorum çalışmaları. Tasarımların değerlendirilmesi. Kaynakça; 5 Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
7 Form-Fon Iliskileri, Isik-gölge çalismasi. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje Kaynakça; 5 Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
8 ARA SINAV Yok Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
9 Plastik şekillendirme yöntemleri ile yüzey tasarımı. Tasarım konuları hakkında ögrencilerle konuşma,fikir ,konu,kavram gibi kendi secimlerini düşünme zamanı verme. Kaynakça; 5 Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
10 Plastik şekillendirme yöntemleri ile yüzey tasarımı. Öğrencilerin seçimleri ile konu belirleme ve yönlendirme. Kaynakça;6 Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
11 Verilen proje doğrultusunda tartışmalar. Araştırma, eskiz, eleştiri. Kaynakça; 5 Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
12 Teslim edilen projenin geliştirilmesi. Form Tekrarı- Form Artımı. Tasarımların değerlendirilmesi. Kaynakça; 2 Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
13 Tam tekrar, aralıklı tekrar, değişen tekrar. Yapılacak tasarımlarla ilgili araştırmaların sunulması. Kaynakça; 2 Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
14 Uygulaması yapılacak olan tasarımların sunumlarının yapılması. Yüzey Değerlendirmesi. Kaynakça; 7 Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
15 Tasarımlara devam edilmesi. Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje Kaynakça; 7 Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
16/17 FİNAL SINAVI Yok Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1-Temel Sanat Öğeleri,Faruk Atalayer, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 1994
 2-Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Abdullah Demir, Anadolu Üniversitesi Yay. Eskişehir, 1993
 3-Faruk Atalayer, Yüksek Lisans ders notları, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2001
 4-Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri, Mümtaz Işıngör, vd., Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı Yay. Ankara, 1986
 6-Güner Sümer, Endustriyel Seramikler Cilt: II, A.Ü.Basımevi, Eskişehir, 1993.
 7-Temel Sanat Eğitimi, Nevide Gökaydın,İ stanbul, 2010
 King, Peter, Architectural Ceramics, 1999, ISBN:1-57990-201- 4 (pbk.)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
2 Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 5
3 Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 5
4 Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 5
5 El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
6 Zamanı verimli ve planlı kullanır 5
7 Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 4
8 Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
9 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 0
10 Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
11 Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 4
13 Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 4
14 Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 5
15 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir 5
16 Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 4
17 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir 5
18 Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder 0
19 Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 6 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6