|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seramik Kimyası 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
SRT134 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Seramik sır ve boya ilişkisini kavarayabilme Seramik kristal yapıyı ve boya-renk ilişkisini kavrayabilme Seramik sır ve boyalarında kullanılan oksit ve bileşiklerin özellikleri ve adlandırmalarını öğrenebilir Sağlığa zararlı bileşiklerin kimyasal reaksiyonlarını öğrenebilir, Sır ve bünye arasındaki ilişkiyi kavrayabilme sanatsal sırlar hazırlayabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Seramikçiler için kimya, seramiğin kimyasal yapısı, özellikleri, kristal yapısı, kristal yapının remk üzerine etkileri,seramik renk, renklendirici özellikleri, seramik sırlarda renklendirici kullanımı, boya kavramları, renk ölçüm yöntemleri ve kimyasal hazırlanmaları. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seramik sır ve boyalarında kullanılan bütün kimyasal maddelerin özellikleri, yapıları, kullanımını kavrayabilme, kimyasal madde ve seramik bünye ilişkisini anlayabilme, fırınlama süreçlerinde kimyasal bileşiklerin davranışları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seramikte sır ve boyalarda kullanılan oksitler |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
2 |
Seramikte sır ve boyalarda kullanılan oksitler |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
3 |
Seramikte renk ve özellikleri |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
4 |
Pigment yapıları, üretimi ve üretim aşamaları, |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
5 |
Seramik boya ve özellikleri |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
6 |
Seramik boya ve özellikleri |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
7 |
Seramik sır ve boyaların fırınlama özellikleri |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
8 |
Seramik sır ve boyaların genleşme ile ilişkisi |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
9 |
Seramik sır ve boyaların yüzey gerilimi ile ilişkisi |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
10 |
Sırların renklendirilmesinde kullanılan oksitler |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
11 |
Sır altı, sır üstü, sır içi boyalar ve özellikleri |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
12 |
Sır altı, sır üstü, sır içi boyalar ve özellikleri |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
13 |
Endüstriyel uygulama |
Ders notlarını kontrol |
uygulama |
|
14 |
Endüstriyel uygulama |
Ders notlarını kontrol |
uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Chang Raymond genel kimya,2006
Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi,
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
0 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
2 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
0 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
4 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
0 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
0 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
0 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
4 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
0 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
0 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
5 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
0 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
5 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
0 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
0 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
3 |
3 |
9 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
3 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 68 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|