|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Sanat Eğitimi 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
SRT102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. FİLİZ YILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci sanat ve tasarım formasyonunda temel bilgilerle donanmış olur. Öğrenci günümüz sanatı ve tasarım alanlarına dair genel bir vizyon geliştirmiş olur. Öğrenci deneyimlerini kendi alanında da kullanabilir ve yaratıcı fikirler oluşturabilir. Plastik sanatların temel ögeleri olan ışık, gölge, çizgi, nokta, leke, doku ve rengi tanıyabilecektir. Plastik sanatların temel ilkeleri olan denge, ritm, zıtlık ve perspektifi tanıyabilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel sanat öğelerinin kavraması ve bu bilgilerin uygulamalı olarak deneyimlenmesi temel sanat eğitimi dersinin amacını oluşturur. Ders ayrıca öğrencinin sanat ve tasarım alanlarına dair genel bir vizyon ve bakış açısı geliştirmesini hedeflemektedir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel Sanat Eğitimi II; renk, doku, zıtlık ve strüktür konularını temel almaktadır. Ders, bu konular kapsamında içeriksel ve biçimsel uygulamaları içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Atölye C |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel sanat eğitiminde geçen temel terimler.
Görsel Sanat Elemanları:çizgi, renk, biçim, form, doku, değer/valör, aralık/espas.
Görsel Sanat İlkeleri: denge, ritim, hareket, zıtlık, bütünlük, vurgu, motif. |
Konuyla ilgili internette araştırma.
http://www.artcyclopedia.com/artists/masson_andre.html |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma. |
|
2 |
Görsel Anlatımda Zıtlık, Ritim ve Denge. Kolaj Tekniği. Renk, doku, biçim, ölçü, aralık, ton vs. zıtlıkları. Görsel Etkide Zıtlık İlişkileri. Zıtların birliği. Zıtlık esaslı değer ve denetleme ilkeleri; açık-koyu, az-çok, büyük-küçük, köşeli-yuvarlak, ağır-hafif, vs. Yüzey değerlendirmesi/Proje. |
http://www.wassilykandinsky.net/
http://www.mcescher.com/ |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma. |
|
3 |
Biçim. Biçim bulma. Görsel anlatımda Ritim ve Denge. Ritim. Tam Tekrar, Aralıklı Tekrar, Değişken Tekrar. Denge. Simetrik Denge, Asimetrik Denge. Formda, renkte, harekette, açık-koyuda, az-çok, şiddetli- şiddetsiz, hareketli-hareketsiz, büyük-küçük, uzak-yakın gibi zıtlık dengelerinin sağlanması. Yüzey değerlendirmesi/Proje. |
http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Hamilton_(artist) |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma. |
|
4 |
Nesne etütleri. Doğal ve yapay nesne etütleri. Açık-koyu, büyük-küçük, uzak-yakın gibi zıtlık dengelerinin sağlanması.Yüzey değerlendirmesi/Proje |
http://joanmiro.com/ |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma. |
|
5 |
Kara kalem ile portre.
Yeni Biçim Üretme Yöntemleri; Metamorfoz.
Yüzey değerlendirmesi/Proje |
http://www.mcescher.com/
http://www.understandingduchamp.com/
http://en.wikipedia.org/wiki/Eduardo_Paolozzi
|
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma. |
|
6 |
Yeni Biçim Üretme Yöntemleri; Transformasyon, |
http://www.artcyclopedia.com/artists/warhol_andy.html |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma. |
|
7 |
Yeni Biçim Üretme Yöntemleri; Adaptasyon. |
Proje konusunun araştırılması.
|
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma. |
|
8 |
ARA SINAV |
|
|
|
9 |
Biçim, Geometrik ve organik biçimler. Koram; Eksensel Koram. Biçimlendirme. Sitilize etme.Soyutlama. Özgür ve özgün dışavurum teknikleri. Çiçek etüdü. Yüzeydeğerlendirmesi/Proje |
http://www.henri-matisse.net/paintingssectiontwo.html |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma. |
|
10 |
Biçim. Sitilize etme. Soyutlama. Yüzey değerlendirmesi/Proje |
Kaynakça;1 ilgili bölüm. |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma. |
|
11 |
Eleman ve Eleman Teorileri. Tekstür. Koram; Merkezsel Koram.. Görsel Anlatımda Derinlik Etkileri. Optik Göz Yanılmaları. Eser incelemeleri. Optik Dokunun prensipleri. |
Op Art ve Kinetic Art başlıklarının arama motorlarından taranması.
http://www.vasarely.com/site/intro.htm
http://www.julioleparc.org/ |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma. |
|
12 |
Eleman ve Eleman Teorileri. Tekstür. Koram; Merkezsel Koram.. Görsel Anlatımda Derinlik Etkileri. Optik Göz Yanılmaları. sanat eserlerinin incelemeleri. Optik Dokunun prensipleri. |
Kaynakça;1 ilgili bölüm.
Kaynakça;5 ilgili bölüm. |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma. |
|
13 |
Yüzey DeğerlEleman ve Eleman Teorileri. Strüktür. Doğal strüktür özellikleri. Yapay strüktürde temel prensipler. Strüktür uygulamaları. Form Tekrarı - Form Artımı. Tam tekrar, aralıklı tekrar, değişen tekrar. Yeni Form Üretmede Birim Eleman. Yeni form olasılıklarının araştırılması.
Yüzey değerlendirmesi/Proje |
Kaynakça;1 ilgili bölüm.
Kaynakça;5 ilgili bölüm.
http://www.evolution-of-genius.de/gallery/default.htm
|
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma. |
|
14 |
Yeni Form Üretmede Birim Eleman. Çeşitli malzemelerin (ahşap, alçı, karton) olanaklarından yararlanarak birim eleman ve bağlantı düzenekleri ile strüktür çalışmaları. |
http://www.ruthborgenicht.com/ |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma. |
|
15 |
Strüktür konusuna ilişkin uygulama çalışmaları.
|
http://gallery.bridgesmathart.org/exhibitions/2011-joint-mathematics-meetings |
Kuramsal bilgi verilmesi. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt-Tartışma. |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Demir, Abdullah, Temel Plastik Sanatlar Eğitimi, Anadolu Üniversitesi Yay. Eskişehir, 1993
Atalayer, Faruk, Temel Sanat Öğeleri, Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Yayınları, Eskişehir, 1994
Işıngör, Mümtaz vd., Temel Sanat Eğitimi Resim Teknikleri, Milli Eğitim Gençlik ve Spor Bakanlığı Yay. Ankara, 1986
Parramon, Jose M., Resimde Renk ve Uygulanışı, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2000
Gökaydın, Nevide, Temel Sanat Eğitimi, İstanbul, 2010
Itten, Johannes, Design and Form: The Basic Course at the Bauhaus and Later, Revised Edition
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
5 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
4 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
0 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
4 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
4 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
4 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
0 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
3 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 116 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|