Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Klasik Fıfıh Metinleri

Dersin Kodu : ILS422

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. NASİ ASLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : klasik fıkıh kaynakları ve yazarları hakkında bilgi sahibi olur
fıkhın kaynağı olan eserleri anlayacak seviyede Arapça bilgisi kazanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : AI 101 Atatürk İlk. Ve İnk. Tari

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : klasik fıkıh kaynaklarının içeriğini ve yazılış üslubu ile yazarların konuya temas etme yöntemlerini tanır

Dersin İçeriği : ibadet ve muamelata dair klasik ya da modern fikirleri metin bazında ele alır ve çözümler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : fakülte derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 nikah bölümü giriş Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Okuma, Analiz, Yorum
2 evlenilmesi yasak olan kişiler Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Okuma, Analiz, Yorum
3 evlilikte velayet Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Okuma, Analiz, Yorum
4 evlilikte denklik Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Okuma, Analiz, Yorum
5 mehir Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Okuma, Analiz, Yorum
6 içki ve domuz etinin mehir olarak belirlendiği evliliğin durumu Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Okuma, Analiz, Yorum
7 köle ve cariyenin evliliği Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak takrir/ soru cevap
8 vize haftası konu tekrarı yazılı sınav
9 zimmilerin evliliği Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Okuma, Analiz, Yorum
10 evlilikte muhayyerlik Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Okuma, Analiz, Yorum
11 süt emzirme Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Okuma, Analiz, Yorum
12 boşanma Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Okuma, Analiz, Yorum
13 boşanmanın özellikleri Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Okuma, Analiz, Yorum
14 zifaf öncesi üç talak meselesi Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Okuma, Analiz, Yorum
15 zifaf öncesi üç talak meselesi Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Okuma, Analiz, Yorum
16/17 final haftası konu tekrarı yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  abdullah b. mahmut b.mevdudi, el-İhtiyar li ta´li´l-muhtar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 1
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 1
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 0
4 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 0
5 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 5
6 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 4
7 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 3
8 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 0
9 Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 0
10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 1
11 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 5
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 2
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 1
14 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 1
15 Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 1
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 62
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.48
Dersin AKTS Kredisi: 2