|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çevre Sorunlarına Bağlı Balık Ölümleri |
|
Dersin Kodu |
: |
ST-556 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. M.ZİYA LUGAL GÖKSU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çevre sorunları ile ilgili balık ölümlerini sınıflandırır ve tanımlar. Konu hakkındaki muhtemel ölüm nedenlerini açıklar. Sucul ortamlarda kirlilik ile ilgili olarak rastlanan olayları değerlendirir. Arazide ve laboratuvarda yapılacak çalışmaları örneklerle inceler. Toplu balık ölümlerini araştırmak için eylem planı hazırlar ve uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çevre sorunları, özellikle suların kirlenmesi sonucunda oluşan balık ölümlerinin nedenlerinin araştırılması, tespiti ve alınacak önlemler konusunda bilgi ve beceri kazanma. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çevre sorunları ve balık ölümleri hakkında genel bilgi, olası ölüm nedenlerinin irdelenmesi, eylem planı hazırlanması, arazi ve laboratuar çalışmaları, konu ile ilgili bazı örnekler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Derslikleri ve Laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çevre sorunları hakkında genel bilgi.
|
Ders notu okunması. |
Düz anlatım. |
|
2 |
Balık ölümleri hakkında genel bilgi.
|
Ders notu okunması. |
Düz anlatım. |
|
3 |
Muhtemel ölüm nedenlerinin incelenmesi.
|
Ders notu okunması, ödev hazırlığı. |
Düz anlatım ve tartışma, ödev sunumu. |
|
4 |
Balık ölümlerine neden olan kirleticiler ve kaynakları.
|
Ders notu okunması. |
Düz anlatım. |
|
5 |
Arazi tetkik ve tespit çalışmaları kaynak tarama inceleme değerlendirme. |
Ders notu okunması, ödev hazırlığı. |
Düz anlatım, ödev sunumu. |
|
6 |
Durum tespiti, örnek alma ve analizler. |
Ders notu okunması. |
Düz anlatım. |
|
7 |
Fiziksel, kimyasal ve biyolojik testler. |
Ders notu okunması. |
Düz anlatım. |
|
8 |
Ara sınav.
|
Ara sınava hazırlık. |
|
|
9 |
Arazi tetkik-tespit ve laboratuvar çalışmaları |
Ders notu okunması, ödev hazırlığı |
Düz anlatım, ödev sunumu. |
|
10 |
Toplu balık ölümlerinin incelenmesi hakkında örnek çalışmalar.
|
Kaynak tarama, ödev hazırlığı. |
Tartışma, ödev sunumu. |
|
11 |
Bilgilerin gözden geçirilmesi ve araştırma sonuçlarının değerlendirilmesi. |
Kaynak tarama, ödev hazırlığı. |
Tartışma, ödev sunumu. |
|
12 |
Yorumlama ve teşhis. |
Ders notu okunması. |
Düz anlatım ve tartışma. |
|
13 |
Toplu balık ölümlerinin incelenmesi hakkında örnek çalışmalar. |
Kaynak tarama. |
Tartışma. |
|
14 |
Yasal ve idari tedbirler. |
Ders notu okunması, ödev hazırlığı. |
Düz anlatım, ödev sunumu. |
|
15 |
Eylem planı hazırlanması. |
Ders notu okunması. |
Düz anlatım. |
|
16/17 |
Final sınavı.
|
Final sınavına hazırlık. |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
GÖKSU, M.Z.L., 2012, Çevre Sorunlarına Bağlı Balık Ölüm Nedenlerinin Tespit Yöntemleri, Çukurova Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi, Ders Notu, Adana.
Helfrich L.A., and Smith S. A. 2000 Fish Kills Their causes and prevention 420-252 Virginia Cooperative Extensive
Catchings, D., 2000 Fish Kills in Ponds District II Fisheries Supervisor Eastaboga Alabama
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
LITHERATHY, Action Programme For İnvesgetion Of Fish Kils (Rapor)
İnternet erişimleri.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
4 |
|
2 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. |
3 |
|
3 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. |
4 |
|
4 |
Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. |
5 |
|
5 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. |
5 |
|
6 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. |
5 |
|
7 |
Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. |
4 |
|
8 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. |
4 |
|
9 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. |
3 |
|
10 |
Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. |
3 |
|
11 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. |
3 |
|
12 |
Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
2 |
|
13 |
Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
2 |
|
14 |
Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. |
3 |
|
15 |
Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. |
3 |
|
16 |
Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
4 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
18 |
18 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|