Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Vehicle Diagnosis

Dersin Kodu : AEN425

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MUSTAFA ÖZCANLI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilgisayar destekli ölçümler

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Araç tanı cihazlarının öğretilmesi ve fonksiyonları.

Dersin İçeriği : Bilgisayar destekli ölçmeler. A/D ve D/A çeviriciler. Hızlanma ve frenleme yardımcıları: doğrusal ve açısal pozisyon ölçümleri, hız ve ivme. Motor yönetme sensörleri. Gelişmiş hizmet tanıma ölçümü. Problem ve tehlike uyarı sistemleri. Diğer araç ve engellere göre mesafe ve bağıl hız ölçümü. Trafik navigasyon ve yönlendirme sistemleri için sensörler. Araçlar, uyarı cihazları, ve görüntüler. Elektronik kontrol üniteleri temelleri: blok diyagramı, tasarım yönleri. Elektronik sistemleri arasında mikrodenetleyiciler, geçiş transistörleri, iletişim. CAN-bus sistemi. Elektronik şanzıman kontrol sistemi. Araç tanı sistemlerinin testi.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik ve laboratuar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bilgisayar destekli ölçümler Referans kitaplar ve ders notları Slayt eşliğinde sunum
2 Analog-Dijital Dönüşümler Referans kitaplar ve ders notları Slayt eşliğinde sunum
3 Hızlanma ve frenleme asistanı Referans kitaplar ve ders notları Slayt eşliğinde sunum
4 Motor yönetim sensörleri Referans kitaplar ve ders notları Slayt eşliğinde sunum
5 Sorun ve tehlike uyarı sensörleri Referans kitaplar ve ders notları Slayt eşliğinde sunum
6 Navigasyon ve yönlendirme sensörleri Referans kitaplar ve ders notları Slayt eşliğinde sunum
7 Navigasyon ve yönlendirme sensörleri Referans kitaplar ve ders notları Slayt eşliğinde sunum
8 Vize Sınavı Yazılı sınav
9 Göstergeler, uyarı cihazları ve ekranlar Referans kitaplar ve ders notları Slayt eşliğinde sunum
10 Elektronik kontrol ünitesinin temelleri Referans kitaplar ve ders notları Slayt eşliğinde sunum
11 Mikrokontrolcüler Referans kitaplar ve ders notları Slayt eşliğinde sunum
12 CAN-Bus sistemi Referans kitaplar ve ders notları Slayt eşliğinde sunum
13 Elektronik şanzıman kontrol sistemleri Referans kitaplar ve ders notları Slayt eşliğinde sunum
14 Aracın teşhis sitemlerinin test edilmesi Referans kitaplar ve ders notları Slayt eşliğinde sunum
15 Aracın teşhis sitemlerinin test edilmesi Referans kitaplar ve ders notları Slayt eşliğinde sunum
16/17 Final Sınavı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Automotive Electronic Diagnostics (Course 1,2), Mandy Concepcion
 Automotive Diagnostic Systems, Keith McCord
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 10 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 5
2 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 5
3 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma 3
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 4
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 4
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 5
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 4
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 5
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 5
11 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 5
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 3 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4