|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Vehicle Design |
|
Dersin Kodu |
: |
AEN414 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. KADİR AYDIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Araçların mekanik sistemlerinin ve çalışma prensiplerinin öğrenilmesi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Araçlardaki mekanik sistemlerin ve çalışma prensiplerinin öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Güç iletim sistemi ve şasi parçalarının mekanik tasarımı. araç güç aktarma sisteminin araç performansı verileri, gereksinimleri. Araç yükleri, motor sürücü oranları değerlendirilmesi. Planet dişli: hız diyagramı, tork hesaplama. Dişli yayınlar. Mekanik vites dişli kutuları. Otomatik şanzıman: mekanik tasarım, değişen bileşenler. Mili sürücü. Debriyaj ve kaplinler. Şasi parçaları tasarımı: jant kapağı ve jant, fren, süspansiyon, direksiyon. Bir dönem tasarım projesi öğrenciler tarafından tamamlanır. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Güç aktarım ve aks sistemlerinin dizaynı |
Ders Notu |
Slayt eşliğinde sunum |
|
2 |
Aktarma organları |
Ders Notu |
Slayt eşliğinde sunum |
|
3 |
Güç üretim sistemlerinin gereksinimleri |
Ders Notu |
Slayt eşliğinde sunum |
|
4 |
Araç yükleme ve performans dataları |
Ders Notu |
Slayt eşliğinde sunum |
|
5 |
Planet dişli sistemleri |
Ders Notu |
Slayt eşliğinde sunum |
|
6 |
Planet dişli sistemlerinin tork hesaplamaları |
Ders Notu |
Slayt eşliğinde sunum |
|
7 |
Mekanik şanzımanlar ve hesaplamaları |
Ders Notu |
Slayt eşliğinde sunum |
|
8 |
Vize Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
Otomatik şanzımanlar |
Ders Notu |
Slayt eşliğinde sunum |
|
10 |
Otomatik şanzımanlar ve hesaplamaları |
Ders Notu |
Slayt eşliğinde sunum |
|
11 |
Debriyaj ve kaplinler |
Ders Notu |
Slayt eşliğinde sunum |
|
12 |
Debriyaj ve kaplinler |
Ders Notu |
Slayt eşliğinde sunum |
|
13 |
Şasi parçalarının tasarımı |
Kaynak kitap ve ders notu |
Slayt eşliğinde sunum |
|
14 |
Şasi parçalarının tasarımı |
Kaynak kitap ve ders notu |
Slayt eşliğinde sunum |
|
15 |
Dizayn projesi |
Kaynak kitap ve ders notu |
Slayt eşliğinde sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
An Introduction to Modern Vehicle Design,Julian Happian-Smith
Ders sunum meteryalleri
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
4 |
|
2 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
4 |
|
3 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma |
2 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
3 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
4 |
|
11 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
2 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 128 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|