Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Heat Transfer

Dersin Kodu : AEN212

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ALPER YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrencilere ısı transferi ile ilgili problemlerin mühendislik yaklaşımıyla çözebilmeleri yetisinin kazandırılması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencileri ısı transferi problemleri ile ilgili temel mühendislik çözümlemeleri yapabilmelerini sağlamak. Isıl cihazların tasarımında karşılaşılacak problemleri formüle edebilmelerini ve ısı transferi gerçekleşen gereçleri tasarlayabilmeleri için gerekli temel kuramları öğretmek.

Dersin İçeriği : 1D ve 2D kararlı halde iletim. Geçiş iletimi: Birleşik kapasitör analizi, çok boyutlu etkileri. Konveksiyon: ısıl sınır tabakası, sınır tabaka benzerlik ve Reynolds benzetimi. Dış akımlarda ısı transferi: çapraz akışlı, küre, silindir düz plaka,. İç akış: hidrodinamik ve termal hususlar, konveksiyon korelasyonu. Doğal taşınım. Radyasyon ısı transferi. Isı değiştirici tasarımı.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş Ders kitabı Bölüm 1 Temel tanımlar
2 Isı transferinde diferansiyel denklemler Ders kitabı Bölüm 2 Örneklerle açıklamalar
3 Fourier kanunu, Sınır şartları Ders kitabı Bölüm 2 Örneklerle açıklamalar
4 Kararlı durumda iletimle ısı transferi Ders kitabı Bölüm 1 Temel tanımlar
5 Düz duvarlarda iletimle ısı transferi Ders kitabı Bölüm 3 Örneklerle açıklamalar
6 Toplam ısı transfer katsayısı Ders kitabı Bölüm 3 Örneklerle açıklamalar
7 kanatlarda ısı transferi Ders kitabı Bölüm 4 Örneklerle açıklamalar
8 kanatlarda diferansiyel denklemler Ders kitabı Bölüm 4 Örneklerle açıklamalar
9 Ara sınav
10 Karasız hal iletimle ısı transferi Ders kitabı Bölüm 4 Örneklerle açıklamalar
11 Analitik hesaplama metodları Ders kitabı Bölüm 6 Temel tanımlar
12 açık kanallarda zorlanmış taşınım Ders kitabı Bölüm 8 Örneklerle açıklamalar
13 yüzeler üzerinde serbest ve zorlanmış taşınım Ders kitabı Bölüm 9 Örneklerle açıklamalar
14 Işınım ve ısıl değiştiriciler Ders kitabı Bölüm 10 - 14 Örneklerle açıklamalar
15 Özet
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Isı Transferi I - II, Alper YILMAZ
 Isı Transferi, Yunus Çengel
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 3
2 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 1
3 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlama ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olma 1
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 5
5 Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 4
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 4
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 3
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 3
11 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4