| 
                        
                            
                                | 
	
    
|  | 
                            | Ders Bilgileri |  |  |  
                            | Dersin Adı | : | Advanced Mechanical Vibrations |  | 
 |  
                            | Dersin Kodu | : | MK-508 |  | 
 |  
                            | Dersin Türü | : | Seçmeli |  | 
 |  
                            | Dersin Aşaması | : | İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |  | 
 |  
                            | Dersin Yılı | : | 1 |  | 
 |  
                            | Dersin Dönemi | : | Bahar (16 Hafta) |  | 
 |  
                            | Dersin AKTS Kredisi | : | 6 |  | 
 |  
                            | Eğitici(ler)nin Adı | : | Prof.Dr. VEBİL           YILDIRIM 
 |  | 
 |  
                            | Dersin Öğrenme Kazanımları | : | 1-Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisini ile donanımlı olma 2-İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme
 3-Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma ve bunları uygulayabilme,
 4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma,
 5. Konu ile ilgili konularda bilgisayar programı hazırlayabilme
 
 |  | 
 |  
                            | Dersin Veriliş Şekli | : | Örgün (Yüz Yüze) |  | 
 |  
                            | Dersin Önkoşulları | : | Yok |  | 
 |  
                            | Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | : | Yok |  | 
 |  
                            | Dersin Amacı | : | Öğrencilere Mekanik Titreşimler konusunda daha ileri seviyede Bilgi Vermek ve Bunların Makine Mühendisliğinde Uygulama Alanlarını Öğretmek |  | 
 |  
                            | Dersin İçeriği | : | Uzaysal çubukların hareket denklemleri, kesin çözümler, sürekli sistemlerin yaklaşık çözüm metodları, Sürekli sistemlerin serbest ve zorlanmış titreşimleri için hesaplama teknikleri, Sayısal Laplace dönüşümleri,  direk integral metodları. |  | 
 |  
                            | Dersin Dili | : | İngilizce |  | 
 |  
                            | Dersin Yeri | : | Derslik |  | 
 |  
 
          |  | Ders Planı |   |  | Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |   
        |  | 1 | Ayrık sistemlerin titreşiminin incelenmesi | İlgili konular ve Ödevler | Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme |   
        |  | 2 | Uzaysal çubukların hareket denklemleri | İlgili konular ve Ödevler | Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme |   
        |  | 3 | Sürekli sistemlerin kesin çözümleri | İlgili konular ve Ödevler | Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme |   
        |  | 4 | Sürekli sistemlerin kesin çözümleri | İlgili konular ve Ödevler | Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme |   
        |  | 5 | Sürekli sistemlerin kesin çözümleri | İlgili konular ve Ödevler | Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme |   
        |  | 6 | Sürekli sistemlerin yaklaşık metodları | İlgili konular ve Ödevler | Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme |   
        |  | 7 | Sürekli sistemlerin yaklaşık metodları | İlgili konular ve Ödevler | Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme |   
        |  | 8 | Sürekli sistemlerin yaklaşık metodları | İlgili konular ve Ödevler | Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme |   
        |  | 9 | Sürekli sistemler için hesaplama teknikleri | İlgili konular ve Ödevler | Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme |   
        |  | 10 | Sürekli sistemler için hesaplama teknikleri | İlgili konular ve Ödevler | Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme |   
        |  | 11 | Sürekli sistemler için hesaplama teknikleri | İlgili konular ve Ödevler | Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme |   
        |  | 12 | Ara Sınav |  |  |   
        |  | 13 | Sürekli sistemler için hesaplama teknikleri | İlgili konular ve Ödevler | Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme |   
        |  | 14 | Sayısal Laplace dönüşümü | İlgili konular ve Ödevler | Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme |   
        |  | 15 | Direk integral metodları | İlgili konular ve Ödevler | Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme |   
        |  | 16/17 | Final Sınavı |  |  |  |  | 
 |  
 
|  | Önerilen Kaynak ve Okumalar |  |  | Kaynak Türü | Kaynak Adı |  |  | Ders Notu ve Kitaplar |  Öğretim elemanının hazırladığı notlar 
 |  
    |  |  |   |  | Diğer Kaynaklar |  Öğrencinin tercih edeceği, yukarıdaki konuları içeren kitaplar veya kitap bölümleri. 
 |  |  | 
 |  
 
|  | Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |   
|  | Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri | Sayısı | Katkı Yüzdesi |   
|  | Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 50 |   
|  | Ödev/Proje/Diğer | 3 | 50 |   
|  | Toplam | 100 |   
|  | Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı | 40 |   
|  |   
|  | Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi | 100 |   
|  | Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı | 60 |   
|  | Toplam | 100 |  |  | 
 |  
       
                       |  | Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |  |  | No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |  
  
|  | 1 | İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma | 5 |  
  
|  | 2 | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma | 5 |  
  
|  | 3 | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 4 |  
  
|  | 4 | Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | 5 |  
  
|  | 5 | Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 4 |  
  
|  | 6 | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | 3 |  
  
|  | 7 | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 3 |  
  
|  | 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | 3 |  
  
|  | 9 | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 4 |  
  
|  | 10 | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 3 |  
  
|  | 11 | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 0 |  
  
|  | 12 | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 5 |   |  | * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |  |  | 
 |   
             |  | Öğrenci İş Yükü - AKTS |  |  | Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |  |  | Ders ile İlgili Çalışmalar |   |  | Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |  |  | Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |  |  | Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |  |  | Ödev, Proje, Diğer | 3 | 6 | 18 |  |  | Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |  |  | Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |   |  | Toplam İş Yükü: | 142 |  |  | Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |  |  | Dersin AKTS Kredisi: | 6 |  |  
 |  |