Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Klasik Gitar

Dersin Kodu : ESÇ404

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MÜNİRE AKGÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Klasik gitar dersini alan öğrenci;
Başlangıç aşamasında klasik gitar çalmayı öğrenir,
Basit klasik gitar parçalarını çalar,

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sanat/müzik kavramlarına açıklık getirmek-Müzik kültürü üzerinde bilgilendirme yapmak Ülkemizde müzik ve sorunları üzerinde tartışmak Göz el koordinasyonun gelişir Sağ ve sol el teknikleriyle ilgili bilgi ve beceri kazanır. Tek sesli ve çok sesli parçalar çalma becerisi kazanır. Klasik gitar çalma teknikleriyle ilgili bilgi ve yeterlilik kazanır. Klasik gitar repertuarına ilişkin bilgi sahibi olur. Klasik gitar repertuarı oluşturma bilincinde olur. Klasik gitarla çocuk şarkıları çalar ve eşlik eder.

Dersin İçeriği : Bireyin, klasik gitar çalma teknikleriyle ilgili bilgi ve yeterlilik kazanması, klasik gitar repertuarına ilişkin bilgi sahibi olması, klasik gitar repertuarı oluşturmasını sağlamak.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Müzik Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel nota bilgileri, apoyando tekniğiyle bütün tellerde im çalışması Notaların yerlerinin ve sürelerinin çalışılması Anlatım- göstererek tekrar ettirme
2 Mi telinde (mi-fa-sol) çalışma apoyando tekniğiyle yapılan çalışmalar Bütün tellerde im çalışması Anlatım- göstererek tekrar ettirme
3 Si telinde (si-do-re) çalışma apoyanda tekniğiyle yapılan çalışmalar Si ve mi tellerindeki çalışmaların birleştirilmesi Bütün tellerde im ve ia parmaklarıyla apoyanda tekniğiyle yapılan çalışmalar Anlatım- göstererek tekrar ettirme
4 Sol telinde (sol-la) çalışma apoyanda tekniğiyle yapılan çalışmalar sol-si ve mi tellerinde yapılan çalışmaların birleştirilmesi Bütün tellerde im- ia ve ma parmaklarıyla apoyando tekniği kullanılarak yapılan çalışmalar Anlatım- göstererek tekrar ettirme
5 Basit çocuk şarkılarnını apoyando tekniği kullanılarak çalışılması im-ia-ma parmaklarıyla apoyando tekniği kullanılarak bütün tellerde çalışılması Anlatım- göstererek tekrar ettirme
6 Başparmak çalışması (re telinde) Kromatik çalışma ve bütün tellerde im-ia-ma çalışması Anlatım- göstererek tekrar ettirme
7 Tirando tekniğinin kullanılması Kromatik çalışma Anlatım- göstererek tekrar ettirme
8 vize (ara sınav)
9 Basit çocuk şarkılarının çalışılması Apoyando tekniği kullanılarak im-ia-ma bütün tellerde çalışması Anlatım- göstererek tekrar ettirme
10 Leccion no. 20 A. Cano Çocuk şarkılarının tekrar edilmesi Anlatım- göstererek tekrar ettirme
11 Leccion no. 22 A. Cano Leccion no. 20 A. Cano´nun tekrar edilmesi Anlatım- göstererek tekrar ettirme
12 Do majör çalışması Do majör dizi çalışması Anlatım- göstererek tekrar ettirme
13 Leccion no.23 A. Cano Do majör akor çalışması Anlatım- göstererek tekrar ettirme
14 Do majör çocuk şarkıları eşlik yapılması Do majör akor çalışması Anlatım- göstererek tekrar ettirme
15 La minör dizi çalışması Do majör dizi tekrarı Anlatım- göstererek tekrar ettirme
16/17 final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Klasik Gitar İçin Başlangıç Metodu. Bekir Küçükay
 Gitarre-Schule. Ferdinando Carulli
 Rodriguez Arenas
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 10 50
    Ödev/Proje/Diğer 10 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar 3
2 İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir 3
3 Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir 3
4 Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır 2
5 İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır 3
6 Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar 5
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 5
8 Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 4
9 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. 2
10 Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. 1
11 Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 4
12 Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 3
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 4
14 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. 3
15 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir 3
16 Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır 2
17 Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. 4
18 Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder 5
19 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 1 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 10 1 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 65
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.6
Dersin AKTS Kredisi: 3