Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Klasik Gitar |
|
Dersin Kodu |
: |
ESÇ404 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MÜNİRE AKGÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Klasik gitar dersini alan öğrenci; Başlangıç aşamasında klasik gitar çalmayı öğrenir, Basit klasik gitar parçalarını çalar,
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sanat/müzik kavramlarına açıklık getirmek-Müzik kültürü üzerinde bilgilendirme yapmak
Ülkemizde müzik ve sorunları üzerinde tartışmak
Göz el koordinasyonun gelişir
Sağ ve sol el teknikleriyle ilgili bilgi ve beceri kazanır.
Tek sesli ve çok sesli parçalar çalma becerisi kazanır.
Klasik gitar çalma teknikleriyle ilgili bilgi ve yeterlilik kazanır.
Klasik gitar repertuarına ilişkin bilgi sahibi olur.
Klasik gitar repertuarı oluşturma bilincinde olur.
Klasik gitarla çocuk şarkıları çalar ve eşlik eder. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bireyin, klasik gitar çalma teknikleriyle ilgili bilgi ve yeterlilik kazanması, klasik gitar repertuarına ilişkin bilgi sahibi olması, klasik gitar repertuarı oluşturmasını sağlamak.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Müzik Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel nota bilgileri, apoyando tekniğiyle bütün tellerde im çalışması |
Notaların yerlerinin ve sürelerinin çalışılması |
Anlatım- göstererek tekrar ettirme |
|
2 |
Mi telinde (mi-fa-sol) çalışma apoyando tekniğiyle yapılan çalışmalar |
Bütün tellerde im çalışması |
Anlatım- göstererek tekrar ettirme |
|
3 |
Si telinde (si-do-re) çalışma apoyanda tekniğiyle yapılan çalışmalar
Si ve mi tellerindeki çalışmaların birleştirilmesi |
Bütün tellerde im ve ia parmaklarıyla apoyanda tekniğiyle yapılan çalışmalar |
Anlatım- göstererek tekrar ettirme |
|
4 |
Sol telinde (sol-la) çalışma apoyanda tekniğiyle yapılan çalışmalar
sol-si ve mi tellerinde yapılan çalışmaların birleştirilmesi
|
Bütün tellerde im- ia ve ma parmaklarıyla apoyando tekniği kullanılarak yapılan çalışmalar |
Anlatım- göstererek tekrar ettirme |
|
5 |
Basit çocuk şarkılarnını apoyando tekniği kullanılarak çalışılması |
im-ia-ma parmaklarıyla apoyando tekniği kullanılarak bütün tellerde çalışılması |
Anlatım- göstererek tekrar ettirme |
|
6 |
Başparmak çalışması (re telinde) |
Kromatik çalışma ve bütün tellerde im-ia-ma çalışması |
Anlatım- göstererek tekrar ettirme |
|
7 |
Tirando tekniğinin kullanılması |
Kromatik çalışma |
Anlatım- göstererek tekrar ettirme |
|
8 |
vize (ara sınav) |
|
|
|
9 |
Basit çocuk şarkılarının çalışılması |
Apoyando tekniği kullanılarak im-ia-ma bütün tellerde çalışması |
Anlatım- göstererek tekrar ettirme |
|
10 |
Leccion no. 20 A. Cano |
Çocuk şarkılarının tekrar edilmesi |
Anlatım- göstererek tekrar ettirme |
|
11 |
Leccion no. 22 A. Cano |
Leccion no. 20 A. Cano´nun tekrar edilmesi |
Anlatım- göstererek tekrar ettirme |
|
12 |
Do majör çalışması |
Do majör dizi çalışması |
Anlatım- göstererek tekrar ettirme |
|
13 |
Leccion no.23 A. Cano |
Do majör akor çalışması |
Anlatım- göstererek tekrar ettirme |
|
14 |
Do majör çocuk şarkıları eşlik yapılması |
Do majör akor çalışması |
Anlatım- göstererek tekrar ettirme |
|
15 |
La minör dizi çalışması |
Do majör dizi tekrarı |
Anlatım- göstererek tekrar ettirme |
|
16/17 |
final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
3 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
3 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
3 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
2 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
3 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
5 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
5 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
4 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
2 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
1 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
4 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
3 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
3 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
3 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
2 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
4 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|