Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İslam Düşüncesinde Rasyonalite Sorunsalı |
|
Dersin Kodu |
: |
TİB 787 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL YÜRÜK Doç.Dr. İSMAİL ŞIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
rasyonel düşünce ile dini düşüncenin temellerini kavrar dini düşünce sisteminin rasyonel atl yapısını görür rasyonel metodu dini düşüncede kullanmayı öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İslam düşüncesinin rasyonalite meselesi, bilgi ve varlık anlayışlarının oluşumunda rasyonel yaklaşımları öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Teolojik perspektifte konunun İslam düşüncesi açısından tarihi süreç içerisinde irdelenmesi
Dini düşüncede aklın işlevselliği ve hareket alanı meselesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İlahiyat Fakültesi Sınıfları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İslam düşüncesinin rasyonalite meselesi |
İlgili makale, kitap ya da kitap kısımları |
anlatım soru cevap tartışma |
|
2 |
Bilgi ve varlık anlayışlarının oluşumunda rasyonel yaklaşımlar. |
İlgili makale, kitap ya da kitap kısımları |
anlatım soru cevap tartışma |
|
3 |
Teolojik perspektifte konunun İslam düşüncesi açısından tarihi süreç içerisinde irdelenmesi. |
İlgili makale , kitap ya da kitap kısımları |
anlatım soru cevap tartışma |
|
4 |
Dini düşüncede aklın işlevselliği ve hareket alanı |
İlgili makale , kitap ya da kitap kısımları |
anlatım soru cevap tartışma |
|
5 |
İslam düşüncesinde rasyonaliteninin imkanının tartışılması |
İlgili makale , kitap ya da kitap kısımları |
anlatım soru cevap tartışma |
|
6 |
Dini düşüncenin kaynağı ve imkanı problemi |
İlgili makale , kitap ya da kitap kısımları |
anlatım soru cevap tartışma |
|
7 |
Klasik dini düşüncenin sorunsalları |
İlgili makale, kitap ya da kitap kısımları |
anlatım soru cevap tartışma |
|
8 |
Ara sınav. |
|
yazılı |
|
9 |
Klasik dini düşüncenin sorunsalları, örnek metinler. |
İlgili makale , kitap ya da kitap kısımları |
anlatım soru cevap tartışma |
|
10 |
Modern dini düşüncenin sorunsalları, örnek metinler. |
İlgili makale, kitap ya da kitap kısımları |
anlatım soru cevap tartışma |
|
11 |
Felsefi ve dini düşüncenin alanları sorunu |
İlgili makale , kitap ya da kitap kısımları |
anlatım soru cevap tartışma |
|
12 |
İlahiyat sahasında rasyonalite sorunsalı |
İlgili makale, kitap ya da kitap kısımları |
anlatım soru cevap tartışma |
|
13 |
Nubuvvet sahasında rasyonalite sorunsalı |
İlgili makale , kitap ya da kitap kısımları |
anlatım soru cevap tartışma |
|
14 |
Ahiret sahasında rasyonalite sorunsalı |
İlgili makale, kitap ya da kitap kısımları |
anlatım soru cevap tartışma |
|
15 |
Farklı din ve ideolojilerde rasyonalite |
İlgili makale , kitap ya da kitap kısımları |
anlatım soru cevap tartışma |
|
16/17 |
Final |
İ |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. |
3 |
|
2 |
İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır |
3 |
|
3 |
Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır |
3 |
|
4 |
Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur |
5 |
|
5 |
Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır |
3 |
|
6 |
Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur |
4 |
|
7 |
İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir |
3 |
|
8 |
İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
3 |
|
9 |
Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur |
1 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir |
3 |
|
11 |
Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar |
3 |
|
12 |
Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır |
3 |
|
13 |
Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|