Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Düşünme Eğitimi

Dersin Kodu : FGE118

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. GÜLSUN DÜLGEROĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Düşünme ve beceri kavramlarını bilir
Eleştirel düşünme becerilerini tartışır
Yaratıcı düşünme becerilerini tartışır
Problem çözme becerilerini tartışır
Karar verme becerilerini tartışır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere düşünme becerilerini nasıl geliştireceklerine dair temel bilgiler kazandırmak

Dersin İçeriği : Eleşitrel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme, karar verme konuları incelenir

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : R2-201 dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel giriş Yok Anlatım
2 Düşünme nedir, öğretilebilir mi? Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Tartışma ve soru-cevap tekniği
3 Beceri kavramı ve öğretme becerileri Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
4 Eleştirel düşünme becerileri kavramı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Tartışma ve soru-cevap tekniği
5 Eleştirel düşünme becerileri kavramı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Tartışma ve soru-cevap tekniği
6 Yaratıcı düşünme becerileri kavramı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Tartışma ve soru-cevap tekniği
7 Yaratıcı düşünme becerileri kavramı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Tartışma ve soru-cevap tekniği
8 Ara dönem sınavı Sınava hazılık Yazılı sınav
9 Problem çözme becerileri kavramı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
10 Problem çözme becerileri kavramı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
11 Karar verme becerileri kavramı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
12 Karar verme becerileri kavramı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Tartışma ve soru-cevap tekniği
13 Düşünme becerileri öğretim stratejileri ve modellerinin incelenmesi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Tartışma ve soru-cevap tekniği
14 Düşünme becerileri öğretim stratejileri ve modellerinin incelenmesi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Tartışma ve soru-cevap tekniği
15 Genel değerlendirme Konuların gözden geçirilmesi Etkileşimsel tartışma
16/17 Final sınavı Sınava hazılık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  -Özdemir, Orhan (2008). Eleştirel Düşünme. İstanbul: Kriter Basın Yayım Dağıtım.
 -Nosich, G. M. (2012). Eleştirel Düşünme ve Disiplinlerarası Eleştirel Düşünme Rehberi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 4
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 4
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 5
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 5
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 5
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 4
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 5
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 4
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 3
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 5
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 4
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 4
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 5
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 4
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 4
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 5
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 77
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.08
Dersin AKTS Kredisi: 3