Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İleri Hücre Fizyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-504 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET SULANÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hücre matrıxi molekülleri; Hücre içindeki moleküllerin iletişimi ve hücreler arası haberleşmenin moleküler yapısı
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hücre matriksindeki moleküllerinin yapısının anlaşılması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hücre bileşenleri ve görevleri; Hücrenin içinde bulunduğu çevre ile ilişkisi, Hücre zarından madde iletimi; Osmoz filtrasyon ve difüzyon, pasif iletim mekanizmaları, aktif iyon iletimi; Biyoelektrik potansiyeli, zar potansiyelleri ve bunların oluşmasında pasif ve aktif mekanizmaların rolü. Hücrenin aksiyon potansiyelleri ve buna ilişkin olaylar; Hücrede cereyan eden anabolik ve metabolik reaksiyonlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Hücreler arası haberleşmenin moleküler temeli |
|
|
|
2 |
Peptidler ve Steroid Hormonlar |
|
|
|
3 |
Hipofiz ve Hipotalamus’un kontrol mekanizması |
|
|
|
4 |
Peptid hormon insülin ve gastrinin mekanizması |
|
|
|
5 |
Enkefalin’lerin (Met-Enkefalin ve Lö-Enkefalin) mekanizması
|
|
|
|
6 |
Muskarinik ve Nikotinik Reseptörlerin işlevi |
|
|
|
7 |
Genel Alıcı reseptörler |
|
|
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
İkinci Mesajcılar (Sekonder mesajcılar) |
|
|
|
10 |
Kalsiyum iyonları,İnozitol Trifosfat (IP3),Diaçilgliserol (DG)
|
|
|
|
11 |
Ca++ kaynakları |
|
|
|
12 |
Büyüme Faktörleri |
|
|
|
13 |
Onkogenler |
|
|
|
14 |
Hücre içindeki haberleşmenin moleküler temeli |
|
|
|
15 |
Hücredeki protein sentez mekanizmasi |
|
|
|
16/17 |
final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
3 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
4 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
5 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
4 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
5 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
4 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
5 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
5 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
4 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
4 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
0 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|