Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Doğa Bilimi

Dersin Kodu : KMS110

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ATABAY DÜZENLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dünyamız ve dünyamızdaki varlıklar
Canlı ve cansız varlıkların ayırımı
Canlı ve cansız varlıkların sınıflandırılması
Ekosistem ve ekosistemdeki canlı ve cansızların özellikleri
Varlıkların önemi

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : yaşadığımız ortamı tanımak, optimum şartlarda yaşamamız ve yaşatabilmemiz için gerekenleri bilmek, doğa kullanımı sonucu oluşan olumlu ve olumsuz girdi ve çıktıları görebilmek

Dersin İçeriği : Doğa ve bilim arasındaki ilişki, ekosistem özellikleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Doğa ve Bilim İlişkisi Kaynak okuma Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
2 Dünyada canlılık ve canlıların sınıflandırılması Kaynak okuma Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
3 Cansızlar ve canlılar arasındaki farklılıklar Kaynak okuma Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
4 Canlı ve cansızlar arasındaki ilişkiler Kaynak okuma Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
5 Ekosistem ve ekosistemin elemanları Kaynak okuma Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
6 Ekosistemde beslenme ilişkileri Kaynak okuma Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
7 Ekosistemde enerji akışı Kaynak okuma Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
8 ara sınav
9 Ekosistemin işlevleri Kaynak okuma Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
10 Madde döngüleri Kaynak okuma Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
11 Madde döngüleri Kaynak okuma Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
12 Madde döngüleri Kaynak okuma Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
13 Madde döngüleri Kaynak okuma Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
14 Çevreyle ilgili yasalar Kaynak okuma Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
15 Çevrenin korunmasının gerekliliği Kaynak okuma Özel anlatım, tartışma, beyin fırtınası, gösterim
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 3
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 4
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 3
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 2
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 2
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 3
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 4
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 4
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 3
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 3
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 4
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 5
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 3
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 3
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 2 2
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 8 32
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 64
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.56
Dersin AKTS Kredisi: 3