Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
FDES 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. MUSTAFA MAVAŞOĞLU Prof.Dr. AHMET NECMİ YAŞAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURAN ASLAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEDİHA ÖZATEŞ Arş.Gör. UMUT HÜR YAŞAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İncelemek istediği konuyu belirler. Seçilen konuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı alanyazını tarar Kaynaklardan elde ettiği bilgilerde belirli oranda bireşimler kurar Konu kapsamında kurduğu bireşimlerden sonuçlar çıkartır ve yorumlar Seçilen konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretir Yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin alanlarında derinlemesine çalışmak istedikleri bir konuyu belirleyerek yurt içi ve yurt dışı kaynaklardan bilgi toplaması, bu bilgileri sentezleyerek belirli sonuçlara varması ve konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretmesini sağlamaktır. Ayrıca öğrenciden bu çalışmayı rapor haline getirmesi ve sunması da beklenmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bir seminer konusu belirleme, kaynaklara ulaşma ve kaynakların incelenmesi, veri toplama, verilerin analizi, öneriler üretme, rapor hazırlama, çalışma sunumu |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seminer konusunun belirlenmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, araştırma-inceleme |
|
2 |
Kaynak taraması yapma |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, araştırma-inceleme |
|
3 |
Kaynak taraması yapma |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, araştırma-inceleme |
|
4 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, araştırma-inceleme |
|
5 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, araştırma-inceleme |
|
6 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, araştırma-inceleme |
|
7 |
Kaynaklardan elde edilen bilgilerin çözümlenmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, araştırma-inceleme |
|
8 |
Kaynaklardan elde edilen bilgilerin çözümlenmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, araştırma-inceleme |
|
9 |
Kaynaklardan elde edilen bilgilerin çözümlenmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, araştırma-inceleme |
|
10 |
Kaynaklardan elde edilen bilgilerin çözümlenmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, araştırma-inceleme |
|
11 |
Kaynaklardan elde edilen bilgilerin çözümlenmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, araştırma-inceleme |
|
12 |
Seminer çalışmasının raporlanmasına yönelik öneriler sunma |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, araştırma-inceleme |
|
13 |
Seminer çalışmasının raporlanmasına yönelik öneriler sunma |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, araştırma-inceleme |
|
14 |
Rapor hazırlama |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, araştırma-inceleme |
|
15 |
Rapor hazırlama |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, araştırma-inceleme |
|
16/17 |
Çalışmayı sunma |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, araştırma-inceleme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fransız Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini açıklama. |
5 |
|
2 |
Dilbilimin, Fransızca dilbilgisinin, Fransız edebiyatının ve yabancı dil eğitiminin ileri düzeyi kavram ve ilkelerini açıklama. |
2 |
|
3 |
Fransızca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirme. |
4 |
|
4 |
Fransızca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimleme. |
0 |
|
5 |
Yabancı dil olarak Fransızcanın alanlarını ve işlevlerini açıklama. |
3 |
|
6 |
Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklama. |
4 |
|
7 |
Fransızca´dan Türkçe´ye / Türkçe´den Fransızca´ya yapılan çevirilerde yöntem, teknik ve stratejilerin uygunlanması. |
3 |
|
8 |
Tez yazabilme. |
5 |
|
9 |
Edebî eserleri inceleme yöntem ve kuramlarının uygulanması. |
4 |
|
10 |
Edebiyatta anlatı teknik ve yöntemlerini tanımlama. |
4 |
|
11 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanma. |
4 |
|
12 |
Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlama. |
0 |
|
13 |
Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanma. |
1 |
|
14 |
Fransız diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenme. |
2 |
|
15 |
Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olma. |
1 |
|
16 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme |
4 |
|
17 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanma. |
4 |
|
18 |
Fransızca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunma. |
3 |
|
19 |
Fransız dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilme.
|
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|