Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilim

Dersin Kodu : KMS106

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BİLGEHAN GÜZEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : İlk çağlarda bilimi; açıklar.
Türklerin islamiyete girişi ve bu dönemdeki bilimsel etkinlikleri; açıklar.
Yakın çağda bilimi; ilişkilendirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilimsel bilginin gelişim sürecini araştırma ve inceleme yöntemleri hakkında temel bilgileri kazanmaktır.

Dersin İçeriği : İlk çağlarda bilim; Yunan döneminde bilim; Roma Döneminde bilim; Orta çağ hıristiyan dünyasında bilim; Orta çağ islam dünyasında bilim; Türklerin islamiyete girişi ve bu dönemdeki bilimsel etkinlikler; Yeni çağ (Rönesans döneminde bilim); gelenekçi dönemde bilim; yakın çağda bilim; teorik ders ve örnekler ile öğretilmektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : R2-101


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İlk çağlarda bilim; Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım, gösterim, tartışma.
2 Yunan döneminde bilim; Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım, gösterim, tartışma.
3 Yunan döneminde bilim; Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım, gösterim, tartışma.
4 Roma Döneminde bilim; Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım, gösterim, tartışma.
5 Roma Döneminde bilim; Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım, gösterim, tartışma.
6 Orta çağ hıristiyan dünyasında bilim; Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım, gösterim, tartışma.
7 Orta çağ islam dünyasında bilim; Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım, gösterim, tartışma.
8 Ara sınav Ara sınav hazırlığı. Yazılı sınav.
9 Orta çağ islam dünyasında bilim; Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım, gösterim, tartışma.
10 Türklerin islamiyete girişi ve bu dönemdeki bilimsel etkinlikler; Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım, gösterim, tartışma.
11 Türklerin islamiyete girişi ve bu dönemdeki bilimsel etkinlikler; Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım, gösterim, tartışma.
12 Yeni çağ (Rönesans döneminde bilim); Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım, gösterim, tartışma.
13 Yeni çağ (Rönesans döneminde bilim); Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım, gösterim, tartışma.
14 Gelenekçi dönemde bilim; Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım, gösterim, tartışma.
15 Yakın çağda bilim; Cumhuriyet döneminde Türkiyede bilim Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması. Düz anlatım, gösterim, tartışma.
16/17 Final Final hazırlığı. Yazılı sınav.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sevim Tekeli, Esin Kahya, Melek Dosay, Remzi Demir, Hüseyin G. Topdemir, Yavuz Unat, Ayten (Koç) Aydın, Bilim Tarihine Giriş, Nobel Yayın Evi, 2007.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. 4
2 Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. 4
3 Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. 4
4 Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. 4
5 Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. 3
6 Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. 4
7 Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. 5
8 Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. 5
9 Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. 5
10 Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. 5
11 Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. 5
12 Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. 5
13 Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. 5
14 Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. 5
15 Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 62
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.48
Dersin AKTS Kredisi: 2