Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kimyacılar İçin Matematik |
|
Dersin Kodu |
: |
KMS102 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. GÜZİDE YÜCEBİLGİÇ Doç.Dr. GÜRAY KILINÇÇEKER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel matematik bilgilerini ve yöntemlerini ilişkilendirir. Anlamlı sayıları tanımlar.
Logaritma almayı bilir.
Grafikle Gösterir.
Fonksiyonlar ve grafikler ilişkilendirir.
İnterpolasyon-Ekstrapolasyon yapar.
İntegral hesap çözer.
Diferansiyel denklemleri çözer.
Sonsuz serileri çözer.
Olasılık hesaplar.
Yönsüz ve yönlü nicelikleri bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Matematiksel bilgi ve yöntemler hakkında temel bilgileri kazanmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Anlamlı sayılar, Logaritma, Grafikle Gösterme, Fonksiyonlar ve grafikler, İnterpolasyon-Ekstrapolasyon, Diferansiyel hesap, İntegral hesap, Diferansiyel denklemler, Sonsuz seriler, Olasılık
Yönsüz ve yönlü nicelikler teorik ders, örnekler ve uygulamalar yoluyla öğretilmektedir.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Anlamlı sayılar |
Kimyacılar için matematik ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
2 |
Logaritma |
Kimyacılar için matematik ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
3 |
Grafikle Gösterme |
Kimyacılar için matematik ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
4 |
Fonksiyonlar ve grafikler |
Kimyacılar için matematik ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
5 |
İnterpolasyon |
Kimyacılar için matematik ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
6 |
Ekstrapolasyon |
Kimyacılar için matematik ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
7 |
Diferansiyel hesap |
Kimyacılar için matematik ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
8 |
Ara sınav + Konu anlatımı + problem çözümü |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
9 |
İntegral hesap |
Kimyacılar için matematik ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
10 |
Diferansiyel denklemler |
Kimyacılar için matematik ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
11 |
Seriler |
Kimyacılar için matematik ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
12 |
Sonsuz seriler |
Kimyacılar için matematik ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
13 |
İstatistik |
Kimyacılar için matematik ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
14 |
Olasılık |
Kimyacılar için matematik ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
15 |
Yönsüz ve yönlü nicelikler |
Kimyacılar için matematik ders kitabındaki ilgili konular |
Teorik ve uygulamalı anlatıma dayalı dersler ve ödevler. |
|
16/17 |
Final |
Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
Ara sınav’ın %40’ı ve final sınavının %60’ı alınarak başarı notu belirlenir. |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
5 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
5 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
5 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
5 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
5 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
5 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
5 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
5 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
5 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
5 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
5 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
5 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
5 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|