|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Kimya Lab. 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
KM 116 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OSMAN SERİNDAĞ Prof.Dr. GÜLFEZA KARDAŞ Prof.Dr. İLYAS DEHRİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Laboratuvar koşullarında çalışmayı öğrenir. Deney sonuçlarını yorumlama ve değerlendirmeyi öğrenir. Bireysel olarak laboratuvarda çalışabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kimya loboratuvarında çalışmayı öğrenmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Faz dönüşümleri, destilasyon, donma noktası alçalması, kaynama noktası yükselmesi, reaksiyon hızına sıcaklığın etkisi, kimyasal denge, pH asitliğin ölçüsü, asit baz titrasyonları, maddelerin fiziksel ve kimyasal özellikleri, elektroliz, eşdeğer kütlenin belirlenmesi, aspirin sentezi, sabun eldesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Faz dönüşümleri |
Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet |
Uygulama |
|
2 |
Destilasyon |
Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet |
Uygulama |
|
3 |
Donma noktası alçalması |
Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet |
Uygulama |
|
4 |
Kaynama noktası yükselmesi |
Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet |
Uygulama |
|
5 |
Sıcaklığın tepkime hızına etkisi |
Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet |
Uygulama |
|
6 |
Kimyasal Denge |
Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet |
Uygulama |
|
7 |
pH- asitliğin ölçüsü |
Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet |
Uygulama |
|
8 |
Ara sınav |
Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet |
Yazılı sınav |
|
9 |
Asit baz titrasyonları |
Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet |
Uygulama |
|
10 |
Maddenin fiziksel ve kimyasal özellikleri |
Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet |
Uygulama |
|
11 |
Elektroliz |
Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet |
Uygulama |
|
12 |
Eşdeğer kütlenin belirlenmesi |
Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet |
Uygulama |
|
13 |
Aspirin sentezi |
Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet |
Uygulama |
|
14 |
Sabun elde edilmesi |
Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet |
Uygulama |
|
15 |
Telafi deneyi |
Laboratuvar kitabı, genel kimya kitabı, internet |
Uygulama |
|
16/17 |
Final sınavı |
Yazılı sınav |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Genel Kimya II İlkeler ve Modern UygulamalarPetrucci,Ralph H.;Harwood William S.; Herring F. Geoffrey; (Çeviri editörleri Tahsin Uyar, Serpil Aksoy (2002))., Palme Yayıncılık, Ankara
Genel Kimya Laboratuvarı Deney Kitabı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
3 |
|
2 |
Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
3 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
3 |
|
4 |
Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
3 |
|
5 |
Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
5 |
|
6 |
Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
4 |
|
7 |
Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarabilir. |
3 |
|
8 |
Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
3 |
|
9 |
Yaratıcı düşünmeyi öğrenir ve alanında sorunlara çözüm üretebilir. |
4 |
|
10 |
Muhakeme yeteneğine sahiptir, bilgileri ilişkilendirebilir, bildiklerini uygulamaya aktarabilir. |
5 |
|
11 |
Laboratuar düzeneklerini kurabilir ve tek başına karar verebilir. |
5 |
|
12 |
Kimya alanında mevcut teknolojiyi izler ve katma değer kazandırabilir. |
3 |
|
13 |
Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
4 |
|
14 |
Bilgi paylaşımını bilir, takım çalışmasına katılabilir ve takımı yönlendirebilir. |
3 |
|
15 |
Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
1 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|