Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Conversion of cellulosic biomass to value-added products II

Dersin Kodu : KM-646

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ARİF HASANOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersin sonunda, öğrenci, lignoselülozik malzemenin kimyasal bileşimi ve yenilenebilir enerji kaynakları öğrenilir
Öğrenci, lignoselülozik materyallerden elde edilen biyoyakıtları tanır.
Öğrenci, biyoyakıtların yüksek verimde eldesi için neler yapılabileceğini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Lignoselülozik biyokütle materyallerinden gaz ve sıvı yakıt eldesi ile ilgili proseslerin öğretilmesi.

Dersin İçeriği : Biyokütle ve biyokütle dönüşüm yöntemleri

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : D4


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Biyokütle materyalleri Kaynak okuma Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme
2 Selülozik biyokütlenin çeşitleri Kaynak okuma Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme
3 Selülozik biyokütlenin kompozisyonu Kaynak okuma Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme
4 biyokütlenin hidroliz-1 Kaynak okuma Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme
5 biyokütlenin hidroliz-2 Kaynak okuma Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme
6 Biyokütle hidrolizatlarının analizi Kaynak okuma Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme
7 Lignoselilozik biyokütleden elde edilen biyoyakıt çeşitleri Kaynak okuma Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme
8 Vize Sınavı Sınava hazırlık Vize Sınavı
9 Lignoselilozik biyokütlenin yakıta dönüştürülme metotları-1:Termokimyasal prosesler Kaynak okuma Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme
10 Lignoselilozik biyokütlenin yakıta dönüştürülme metotları-2: Biyokimyasal prosesler Kaynak okuma Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme
11 Biyokütleden biyoyakıt üretimi için dönüşüm sürecinin modifikasyonu-1 Kaynak okuma Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme
12 Biyokütleden biyoyakıt üretimi için dönüşüm sürecinin modifikasyonu-2 Kaynak okuma Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme
13 Biyoyakıt üretimi ile ilgili literatür araması ve çalışması-1 Kaynak okuma Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme
14 Biyoyakıt üretimi ile ilgili literatür araması ve çalışması-2 Kaynak okuma Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme
15 Ödev Kaynak okuma ve internette araştırma Ödev
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Biomass to Renewable Energy Processes. Jay Cheng, 2009.
 Thermochemical Conversion of Biomass to Liquid Fuels and Chemicals (RSC Energy and Environment Series). Mark Crocker, Laurie Peter, Ferdi Schuth, Tim S. Zhao, 2010.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 3 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. 4
2 Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. 3
3 Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. 5
4 Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. 2
5 Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. 5
6 Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. 2
7 Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. 2
8 Alanında yeni teknolojiye ulaşır. 4
9 Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. 3
10 Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. 3
11 Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. 4
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. 4
13 Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 4 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 129
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.16
Dersin AKTS Kredisi: 5