|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Conversion of cellulosic biomass to value-added products II |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-646 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ARİF HASANOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersin sonunda, öğrenci, lignoselülozik malzemenin kimyasal bileşimi ve yenilenebilir enerji kaynakları öğrenilir Öğrenci, lignoselülozik materyallerden elde edilen biyoyakıtları tanır. Öğrenci, biyoyakıtların yüksek verimde eldesi için neler yapılabileceğini öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Lignoselülozik biyokütle materyallerinden gaz ve sıvı yakıt eldesi ile ilgili proseslerin öğretilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Biyokütle ve biyokütle dönüşüm yöntemleri |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
D4 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyokütle materyalleri |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
2 |
Selülozik biyokütlenin çeşitleri |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
3 |
Selülozik biyokütlenin kompozisyonu |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
4 |
biyokütlenin hidroliz-1 |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
5 |
biyokütlenin hidroliz-2 |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
6 |
Biyokütle hidrolizatlarının analizi |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
7 |
Lignoselilozik biyokütleden elde edilen biyoyakıt çeşitleri |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
8 |
Vize Sınavı |
Sınava hazırlık |
Vize Sınavı |
|
9 |
Lignoselilozik biyokütlenin yakıta dönüştürülme metotları-1:Termokimyasal prosesler |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
10 |
Lignoselilozik biyokütlenin yakıta dönüştürülme metotları-2: Biyokimyasal prosesler |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
11 |
Biyokütleden biyoyakıt üretimi için dönüşüm sürecinin modifikasyonu-1 |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
12 |
Biyokütleden biyoyakıt üretimi için dönüşüm sürecinin modifikasyonu-2 |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
13 |
Biyoyakıt üretimi ile ilgili literatür araması ve çalışması-1 |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
14 |
Biyoyakıt üretimi ile ilgili literatür araması ve çalışması-2 |
Kaynak okuma |
Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme |
|
15 |
Ödev |
Kaynak okuma ve internette araştırma |
Ödev |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Final Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Biomass to Renewable Energy Processes. Jay Cheng, 2009.
Thermochemical Conversion of Biomass to Liquid Fuels and Chemicals (RSC Energy and Environment Series). Mark Crocker, Laurie Peter, Ferdi Schuth, Tim S. Zhao, 2010.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
4 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
3 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
5 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
2 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
5 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
2 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
2 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
4 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
3 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
4 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
4 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 129 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|