|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yakıt Pilleri |
|
Dersin Kodu |
: |
KM-643 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. GÜLFEZA KARDAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yakıt pillerini tanır. Yakıt pillerinin çeşitlerinin öğrenir. Enerji sistemlerindeki önemini kavrar. Yakıt pillerinin uygulamalarını öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yakıt pillerininin çeşitlerini, özelliklerini, yapısını ve çalışma prensibini öğrenmek, uygulamalarını anlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yakıt pilleri ve temel özellikleri, yakıt pili tepkimelerinin termodinamiği, yakıt pili tepkimelerinin kinetiği, kütle transferi, ısı transferi, düşük sıcaklık yakıt pilleri, yüksek sıcaklık yakıt pilleri, alkali yakıt pilleri, fosforik asit yakıt pilleri, metanollü yakıt pilleri, eriyik karbonat yakıt pilleri, katı oksit yakıt pilleri
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yakıt pilleri ve temel özellikleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
2 |
Yakıt pili tepkimelerinin termodinamiği |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
3 |
Yakıt pili tepkimelerinin kinetiği |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
4 |
Kütle transferi |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
5 |
Isı transferi |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
6 |
Düşük sıcaklık yakıt pilleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
7 |
Yüksek sıcaklık yakıt pilleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Ders notları ve kitap |
Yazılı sınav ve ödev |
|
9 |
Alkali yakıt pilleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
10 |
Fosforik asit yakıt pilleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
11 |
Metanollü yakıt pilleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Sunum ve öğrencilerin katılımı |
|
12 |
Eriyik karbonat yakıt pilleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
13 |
Katı oksit yakıt pilleri |
Kitapta ilgili bölüm ve internet |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
14 |
Yakıt pillerinin uygulamaları, ödev |
Kitap ve internet |
Sunum ve tartışma |
|
15 |
Yakıt pillerinin uygulamaları, ödev |
Kitap ve internet |
Sunum ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders notları ve kitap |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Handbook of Fuel Cells,Electrocatalysis, Volume 1, Wolf Vielstich, Arnold Lamm, Hubert A. Gasteiger, John Wiley & Sons, 2003
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
3 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
3 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
5 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
3 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
3 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
2 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
4 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
0 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
3 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
3 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
8 |
32 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|