|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Metal Çözelti ara yüzeyi |
İlgili kitap bölümleri ve ders notları |
Anlatım ve tartışma |
|
2 |
Ara yüzeyde yük birikimi |
İlgili kitap bölümleri ve ders notları |
Anlatım ve tartışma |
|
3 |
Elektriksel potansiyelin tanımlanması |
İlgili kitap bölümleri ve ders notları |
Anlatım ve tartışma |
|
4 |
Arayüzey potensiyelinin tanımlanması |
İlgili kitap bölümleri ve ders notları |
Anlatım ve tartışma |
|
5 |
Dİfüz tabakanın yapısı |
İlgili kitap bölümleri ve ders notları |
Anlatım ve tartışma |
|
6 |
Adsorpsiyon ve Sıfır yük potansiyeli |
İlgili kitap bölümleri ve ders notları |
Anlatım ve tartışma |
|
7 |
Yüzey fazlası ve Çift tabaka kapasitesi |
İlgili kitap bölümleri ve ders notları |
Anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
İlgili kitap bölümleri ve ders notları |
Anlatım ve tartışma |
|
9 |
Helmholtz modeli |
İlgili kitap bölümleri ve ders notları |
Anlatım ve tartışma |
|
10 |
Gouy-Chapman modeli |
İlgili kitap bölümleri ve ders notları |
Anlatım ve tartışma |
|
11 |
Stern Modeli |
İlgili kitap bölümleri ve ders notları |
Anlatım ve tartışma |
|
12 |
Civa damla elektrodunun kapasite ölçümü için kullanımı |
İlgili kitap bölümleri ve ders notları |
Anlatım ve tartışma |
|
13 |
Katı elektrotlarla kapasitans ölçümü |
İlgili kitap bölümleri ve ders notları |
Anlatım ve tartışma |
|
14 |
Adsorbe iyonların kapasite üzerine etkisi |
İlgili kitap bölümleri ve ders notları |
Anlatım ve tartışma |
|
15 |
Adsorpsiyon izotermleri |
İlgili kitap bölümleri ve ders notları |
Anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Kimya alanında araştırma yaparak bilgiye ulaşır, bilgiyi değerlendirir ve yorumlar. |
3 |
|
2 |
Kimya alanında uygulanan teknik ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. |
4 |
|
3 |
Alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkında olur, inceleme, öğrenme ve uygulama yetkinliği kazanır. |
4 |
|
4 |
Kurumsal modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve karşılaşılan sorunları çözümler. |
5 |
|
5 |
Kendi alanında bilimsel gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
6 |
Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. |
3 |
|
7 |
Yeni durumlara uyum ve sorun çözebilme becerisi kazanır. |
3 |
|
8 |
Alanında yeni teknolojiye ulaşır. |
4 |
|
9 |
Alanında bağımsız ve takımlarda çalışma ve sorumluluk alma yetkinliği kazanır. |
4 |
|
10 |
Alanında yönlenmeleri izler, karmaşık durumlarda çözümlenme yetkinliği kazanır. |
3 |
|
11 |
Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. |
3 |
|
12 |
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
4 |
|
13 |
Yaşam alanları ve koşullarını ilgilendiren sorunlara bilimsel yaklaşımlarda bulunarak çözüm üretir, bulunduğu çevreyibilgilendirerek bilinçlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|