|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Grafik I |
|
Dersin Kodu |
: |
RES 709 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Grafik iletişim, grafik tasarım kavramlarını ve grafik tasarım ilkelerini tanımlayabilme Grafik tasarım ilkelerini özgün tasarımlarında uygulayabilme Grafik iletişimde kullanılan elemanları günlük yaşam ile ilişkilendirebilme Görsel iletişimde grafik sanatların rolünü açıklayabilme Grafik tasarım sürecinde yaratıcılık kavramının önemini açıklayabilme
Tasarım oluşturmada yaratıcı öneriler geliştirebilme Görsel iletişimde görsel algılamanın önemini açıklayabilme
Araştırmalarında ve yaratım sürecinde teknolojiyi kullanabilme
Grafik Tasarım alanında günümüz teknolojisi olanaklarıyla bilimsel nitelikte sunum yapabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste, serbest grafik çalışmaları gerçekleştirilerek öğrencinin, gözlem, ifade gücü, kompozisyon ve grafik uygulama yeteneklerini geliştirmek ve alana ait incelenen bilimsel yayınlar ile öğrencilerin yeni araştırmalar yapabilmeleri amaçlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Görsel iletişimde grafik sanatların rolü ve gelişim evreleri konuları örneklerle incelenmektedir |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
1- Öğrencilere dersin içeriği, amacı ve hedef davranışları ile ilgili bilgilendirmenin yapılması. İletişim ve grafik iletişim konularında anlatımların yapılması. Tartışma ortamı oluşturarak konuların günlük yaşam ile ilişkilendirilmesi.
Ödev 1- Grafik iletişim konusunda güncel yayınlardan seçilen bir makalenin çevirisi |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama |
|
2 |
Tasarım ve grafik tasarım süreci, grafik tasarım ilkeleri ve tasarımın görselleştirilmesi konularında anlatımların yapılması. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama |
|
3 |
İllüstrasyon ve stilizasyon kavramlarının açıklanması. İllüstrasyonun ve stilizasyonun kullanım amaçları hakkında örneklerle anlatım yapılması.
Ödev 2- Dönemin güncel (politik, sosyal, ekonomik) olaylarından seçilecek olan bir haberin mizahi bir anlayışla illüstrasyonunun gerçekleştirilmesi. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama |
|
4 |
Grafik iletişimde kullanılan işaretler, semboller, simgesel işaretler ve piktogramlar konularının örneklerle anlatımlarının yapılması. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama |
|
5 |
Görsel iletişimde grafik sanatların rolü ve gelişim evreleri konularının örneklerle anlatımlarının yapılması. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama |
|
6 |
Grafik sanatların modern yaşamdaki önemi ve reklam uygulamalarında kullanımının örneklerle anlatılması. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama |
|
7 |
Grafik sanatların uygulama alanlarından tipografik iletişim ile ilgili örneklerle anlatım gerçekleştirilmesi.
Ödev 3- Tipografik iletişimin grafik simgeler konusuyla bağdaştıran bir araştırma yazısının hazırlanması |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama |
|
8 |
Ara sınav |
Dosya İnceleme |
Sunum ve uygulama |
|
9 |
Grafik tasarım sürecinde yaratıcılık kavramı, grafik tasarımdaki önemi, yaratıcılık türleri hakkında örneklerle anlatım yapılması. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama |
|
10 |
Görsel iletişimde görsel algı, görsel algılamanın önemi, ölçütleri ve çağrışım ilişkisi konularının örneklerle anlatımlarının yapılması. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama |
|
11 |
Amblem ve logo tasarımı süreci ve tarihsel gelişimlerinin örneklerle anlatılması.
Ödev 4- Reklam kampanyası yapmak üzere seçilen hayali bir kurumun amblem ve logo tasarımının gerçekleştirilmesi. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama |
|
12 |
Antetli kağıt, zarf ve kartvizit tasarlama sürecinde dikkat edilmesi gereken hususların örneklerle anlatılması. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama |
|
13 |
Ambalaj tasarımı sürecinde dikkat edilmesi gereken hususların örneklerle anlatılması. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama |
|
14 |
Gazete ilanı tasarlama sürecinde dikkat edilmesi gereken hususların örneklerle anlatılması.
Ödev 5- Reklam kampanyası yapmak üzere seçilen hayali bir kurumun gazete ilanı tasarımının gerçekleştirilmesi. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama |
|
15 |
Dergi ilanı tasarlama sürecinde dikkat edilmesi gereken hususların örneklerle anlatılması. |
Yazılı ve Görsel Kaynaklar |
Sunum ve uygulama |
|
16/17 |
Final Sınav |
Dosya İnceleme |
Sunum ve uygulama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ODABAŞI, Hatice A., Grafikte Temel Tasarım, Yorum Sanat, İstanbul, 2006.
BECER, Emre, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yayıncılık, Ankara, 1999.
TEKER, Ulufer, Grafik Tasarım ve Reklam, Yorum Sanat, İstanbul, 2009.
BERGER, John, Görme Biçimleri, Metis Yayınları, İstanbul, 1990.
KOSHOFER, Gert. ‘Moderne Fotopraxis’ Falken, 1990.
WEILL, Alain, Grafik Tasarım, YKY, İstanbul, 2012
UÇAR, Tevfik F., Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Yayınevi, İstanbul 2004.
BEKTAŞ, Dilek, Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi, YKY, İstanbul, 1992.
ARNHEIM, Rudolf, Görsel Düşünme, Metis Yayıncılık, İstanbul, 2009.
BARNARD, Malcolm, Sanat Tasarım Ve Görsel Kültür, Ütopya Yayınları, Ankara, 2002.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
5 |
|
2 |
Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
3 |
|
3 |
Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
5 |
|
4 |
Görsel sanatlar öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel , sanatsal yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
3 |
|
5 |
Öğrencilerinin eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
6 |
Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
0 |
|
7 |
Dinamik bir sanat eğitimcisi olarak, bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlamada gerekli bilinci, sorumluluğu , becerileri kazanır. |
5 |
|
8 |
Bireyi bilişsel, devinişsel, duyuşsal yönleriyle bir bütün olarak ele alır. |
0 |
|
9 |
Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkma bilinci oluşturur |
0 |
|
10 |
İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
0 |
|
11 |
Sanat eğitiminin temel kavramlarını ve sanat eğitimi araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır |
3 |
|
12 |
Alana ilişkin yabancı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir . |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
6 |
8 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
8 |
48 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|