|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Drenajın tanımı, önemi ve tarihçesi. |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
2 |
Drenaj yönünden toprak-bitki-su ilişkileri, tarım alanlarında su ve tuz dengesi |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
3 |
Drenaj yönünden toprak-bitki-su ilişkileri, tarım alanlarında su ve tuz dengesinin önemi ve prensipleri (Devam) |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
4 |
Drenaj etütleri: Giriş; toprak, topoğrafya, jeolojik vb. olası ön bilgilerin toplanması |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
5 |
Drenaj etütleri: Geçirgenlik etütlerinin arazide yapılması, yöntem ve uygulamalar |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
6 |
Drenaj etütleri: Taban suyu derinliğinin ölçülmesi, taban suyu gözlem kuyuları, piyezometreler |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
7 |
Drenaj etütleri: Taban suyu kalitesinin saptanması, taban suyu örneklemesi ve analizler |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
8 |
Drenaj sistemlerine giriş: taban suyu veri analizleri ve drenaj sistemlerin tanıtılması |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
9 |
Açık drenaj sistemleri projeleme prensipleri, kriterler |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
10 |
ARA SINAVI |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Ara sınava kadar işlenmiş konuları kaynak kitaptan ve verilen sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak |
|
11 |
Kapalı drenaj sistemlerine giriş: Sistemin tanıtımır |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
12 |
Kapalı drenaj sistemleri: Projeleme kriterleri, teorik esaslar |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
13 |
Kapalı drenaj sistemleri: Projeleme kriterleri, teorik esaslar (devam); mol drenajı ve yararları |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
14 |
Taban suyu izleme ve değerlendirme faaliyetleri. |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
15 |
Drenaj sitemlerinin işletilmesi, bakım ve onarımı; drenaj makinaları |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Düz anlatım, slayt gösterimi |
|
16/17 |
Bitirme Sınavı |
Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması |
Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları kaynak kitaptan ve verilen sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak. |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
4 |
|
2 |
Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
4 |
|
3 |
Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
|
3 |
|
4 |
Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
|
4 |
|
5 |
Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
|
4 |
|
6 |
Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
|
4 |
|
7 |
Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
|
3 |
|
8 |
Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
4 |
|
9 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
|
4 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler
|
4 |
|
11 |
Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|