Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Water Table Management

Dersin Kodu : TS-530

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tarımsal üretimde drenajın önemini bilir. Drenaj etütlerini yapar, veri toplar; veriyi sentezler ve projelemeye yönelik bilgiler üretir. Drenaj problem alanlarını tanımlar; kapalı ve açık drenaj sistemlerini öğrenir ve uygulamayla bütünleştirir. Drenaj sistemlerini planlar, projeler ve sorunlara çözümler üretir. Uygulamadaki drenaj sistemlerini değerlendiririr, irdeler ve eksikliklerini saptayarak modernize eder. Taban suyu ölçümlerini Değerlendirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sulu tarım alanlarında optimum bitkisel üretim için su ve tuz dengesini sağlayacak mühendislik çalışmalarının temellerini öğretmektir.

Dersin İçeriği : Taban suyunun tanımı, önemi ve tarihçesi. Taban suyu yönünden toprak-bitki-su ilişkileri, tarım alanlarında su ve tuz dengesi prensipleri. Taban suyu etütleri: Büro çalışmaları ile ön verilerin toplanması, arazi çalışmaları, araziden veri toplanması, büroda verilerin değerlendirilmesi. Taban suyu izleme ve değerlendirme faaliyetleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Saha.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Drenajın tanımı, önemi ve tarihçesi. Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması Düz anlatım, slayt gösterimi
2 Drenaj yönünden toprak-bitki-su ilişkileri, tarım alanlarında su ve tuz dengesi Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması Düz anlatım, slayt gösterimi
3 Drenaj yönünden toprak-bitki-su ilişkileri, tarım alanlarında su ve tuz dengesinin önemi ve prensipleri (Devam) Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması Düz anlatım, slayt gösterimi
4 Drenaj etütleri: Giriş; toprak, topoğrafya, jeolojik vb. olası ön bilgilerin toplanması Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması Düz anlatım, slayt gösterimi
5 Drenaj etütleri: Geçirgenlik etütlerinin arazide yapılması, yöntem ve uygulamalar Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması Düz anlatım, slayt gösterimi
6 Drenaj etütleri: Taban suyu derinliğinin ölçülmesi, taban suyu gözlem kuyuları, piyezometreler Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması Düz anlatım, slayt gösterimi
7 Drenaj etütleri: Taban suyu kalitesinin saptanması, taban suyu örneklemesi ve analizler Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması Düz anlatım, slayt gösterimi
8 Drenaj sistemlerine giriş: taban suyu veri analizleri ve drenaj sistemlerin tanıtılması Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması Düz anlatım, slayt gösterimi
9 Açık drenaj sistemleri projeleme prensipleri, kriterler Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması Düz anlatım, slayt gösterimi
10 ARA SINAVI Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması Ara sınava kadar işlenmiş konuları kaynak kitaptan ve verilen sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak
11 Kapalı drenaj sistemlerine giriş: Sistemin tanıtımır Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması Düz anlatım, slayt gösterimi
12 Kapalı drenaj sistemleri: Projeleme kriterleri, teorik esaslar Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması Düz anlatım, slayt gösterimi
13 Kapalı drenaj sistemleri: Projeleme kriterleri, teorik esaslar (devam); mol drenajı ve yararları Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması Düz anlatım, slayt gösterimi
14 Taban suyu izleme ve değerlendirme faaliyetleri. Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması Düz anlatım, slayt gösterimi
15 Drenaj sitemlerinin işletilmesi, bakım ve onarımı; drenaj makinaları Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması Düz anlatım, slayt gösterimi
16/17 Bitirme Sınavı Farklı kaynaklardaki konu ile ilgili bölümlerin ayrıntılı bir biçimde çalışılması Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları kaynak kitaptan ve verilen sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 10 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir 4
2 Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 4
3 Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir 3
4 Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar 4
5 Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular 4
6 Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. 4
7 Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 3
8 Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür 4
9 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır 4
10 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 4
11 Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 4 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6