Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Damla Sulama

Dersin Kodu : TS-527

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : - Damla sulama sistemlerinin özelliklerini kavrayabilme - Sistem işletimi sırasında karşılaşılabilecek sorunları anlayabilme - Varolan koşullar için sistemden beklenen hedefe ulaşabilme.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğrencilerin damla sulama sistemlerinin işletilmesi için gerekli sulama temel bilgileri yardımıyla sistem unsurlarına ilişkin bilgileri kavrayarak konu ile ilgili olarak karşılaşılabilecek problemlerin çözülmesi için gerekli uygulama tekniklerini kullanabilmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Sistem unsurlarının kullanım ilkeleri, bitki su tüketimi ve sulamanın programlanması, sistem performansının saptanması, su dağılımı ve sulama randımanın belirlenmesi, sistemle birlikte gübre uygulaması, sistemde meydana gelebilecek tıkanma sorunu ve alınabilecek önlemler, filtrasyon, kimyasal madde miktarının seçilmesi hesaplama ve uygulama ilkeleri, sistem unsurlarının kullanım ve kullanım sonrası bakımı ve korunması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Saha.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Damla Sulama sistemlerinin işletim tekniklerine yönelik temel kavramlar Ders notlarının incelenmesi Düz anlatım, slayt gösterimi
2 Bitkilerin damla sulama sistemlerine tepkisi Ders notlarının incelenmesi Düz anlatım, slayt gösterimi
3 Bitki su tüketiminin belirlenmsei ve tahmin edilmesi Ders notlarının incelenmesi Düz anlatım, slayt gösterimi
4 Bitki su gereksiniminin belirlenmesi Ders notlarının incelenmesi Düz anlatım, slayt gösterimi
5 Damla sulama sistemlerinde sulamanın programlanması Ders notlarının incelenmesi Düz anlatım, slayt gösterimi
6 Damla sulama sistemlerinde su kalitesinin önemi Ders notlarının incelenmesi Düz anlatım, slayt gösterimi
7 Damla sulama sistemlerinde tuzluluk yönetimi Ders notlarının incelenmesi Düz anlatım, slayt gösterimi
8 Ara sınav Ders notlarının incelenmesi Ara sınava kadar işlenmiş konuları kaynak kitaptan ve verilen sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak.
9 Damla sulama sistemlerinde arazi performansı Ders notlarının incelenmesi Düz anlatım, slayt gösterimi
10 Damla sulama sistemlerinin değerlendirilmesi Ders notlarının incelenmesi Düz anlatım, slayt gösterimi
11 Damla sulama sistemlerinde gübre ve kimyasal kullanımı için gereçler Ders notlarının incelenmesi Düz anlatım, slayt gösterimi
12 Damla sulama sistemlerinde gübre ve kimyasal uygulama yöntemleri Ders notlarının incelenmesi Düz anlatım, slayt gösterimi
13 Damlatıcı tıkanması ve koruma uygulamaları (filtrasyon) Ders notlarının incelenmesi Düz anlatım, slayt gösterimi
14 Damlatıcı tıkanması ve koruma uygulamaları (su uygulamaları) Ders notlarının incelenmesi Düz anlatım, slayt gösterimi
15 Sistemin korunması Ders notlarının incelenmesi Düz anlatım, slayt gösterimi
16/17 Bitirme Sınavı Ders notlarının incelenmesi Dönem sonuna kadar işlenmiş konuları kaynak kitaptan ve verilen sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders Kitabı : Cuenca, R.,” Irrigation System Design, An Engineering Approach”. Prince Hall Inc., New Jersey, (1989). Yardımcı Kitaplar : 1-James, L.G., 1988. Farm Irrigation System Design, John Wiley and Sons Inc., ISBN 0-471-83954-X, Canada, 543 p 2-Kanber, R., 1999. Sulama, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları, No: 174, Adana, 350 s. 3-Ferreres E., “Drip Irrigation Management” Leaflet 21259. University of California
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 6 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir 4
2 Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 4
3 Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir 5
4 Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar 4
5 Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular 4
6 Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. 4
7 Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 4
8 Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür 3
9 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır 4
10 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 3
11 Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 4 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 147
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.88
Dersin AKTS Kredisi: 6