Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Advance Microclimatology

Dersin Kodu : TS-517

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ATTİLA YAZAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Enerji dengesi, radyasyon dengesi, hava sıcaklığı, toprak sıcaklığı, toprak ısı akısı, terleme, buharlaşma, fotosentez, vb gibi temel konularda bilgilendirmek ve tarımsal üretime etkilerini irdelemek
İklim olayları ile tarımsal üretim ilişkilerini öğrenir ve uygular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders esas olarak insan faaliyetleri ve çevre arasındaki ilişkleri öğrenmek isyeten öğrenciler yöneliktir; kariyerlerini çevre koruma ve tarımsal üretimi artırma üzerine kurmak isteyen öğrenciler için çok yararlı bilgiler sunulmaktadır; yeryüzüne yakın atmosfer katmanı içinde oluşan hava olayları (mikro-klima) ve bunlara ilişkin temel kavramları sunmak ve uygulamada bu bilgilerin kullanımını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : RAdyasyon fiziğinin gözden geçirilmesi; radyasyon dengesi; toprkm ısı akısı ve toprak sıcaklığı; ısı iletimi yasaları ve toprağın termal özellikleri; toprak sıcaklık profileri; toprak ısı akısı ve su ilişkileri; hissedilir ısı akısı ve hava sıcaklığı; serbest ve mekanik konveksiyon; laminar alt katman; hissedilir ısı taşınımı; rüzgar ve türbülent taşınım; atmosferik stabilite ve Richardson sayısı; atmosferik nem; doygunluk kavramı; nem ölçme aygıtları; evapotranspirasyon; evapotranpirasyonu belirlemede kullanılan mikro-meteorolojik yöntemler, Su kullanma randımanını geliştirme yolaRI

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik ve arazi gezisi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Mikroklimatolojiye giriş Power-point sunu
2 Radyasyon dengesi Power-point sunu
3 RAdyasyon fiziğinin gözden geçirilmesi Power-point sunu
4 Direct, Diffuse, albedo, thermal radiation Power-point sunu
5 Net radiation, Instrumentation
6 Toprak ısı akısı Power-point sunu
7 Iısı iletimi yasaları ve toprağın termal özellikleri Power-point sunu
8 Topral ısı akısı ve toprak sıcaklık profilleri Power-point sunu
9 Ara sınav
10 Hissedilir ısı akısı ve ısı taşınımı Power-point sunu
11 Mekanik ve serbest konveksiyon; termak kararlılık kavramı; bitki tacında sıcaklık profilleri Power-point sunu
12 Rüzgar ve türbülent taşınım Power-point sunu
13 Atmosferik nem Power-point sunu
14 Evapotranspirasyon Power-point sunu
15 Fotosentez Power-point sunu
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Micro climate: The Biological Environment, Norman Rosenberg, Blain Blad ; Verma Sashi, !983 Wiley Publication
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 20
    Ödev/Proje/Diğer 2 80
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir 3
2 Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 3
3 Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir 4
4 Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar 3
5 Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular 3
6 Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. 4
7 Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 2
8 Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür 3
9 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır 4
10 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 4
11 Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 15 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 15 30
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 159
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.36
Dersin AKTS Kredisi: 6