Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Optimization I |
|
Dersin Kodu |
: |
TS-505 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MAHMUT ÇETİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Sistem kavramını öğrenir. 2. Düz cümleleri matematiksel denklemler haline getirme yetisi kazanır. 3. Optimal çözüm kavramını ve çözümü öğrenir. 4. Sonsuz sayıda çözümden optimal çözümü elde etmeyi bilir; çözümü yorumlar ve pratiğe uygulayarak kaynakların optimal dağılımını sağlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sistem yaklaşımıyla, problemleri formülüze edip;matematiksel çözümleri yorumlamak; en uygun çözümü bulmak ve pratiğe uygulayarak sorunlara çözüm bulmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş; sistem kavramı; doğrusal programlama; doğrusal programlamanın geometrik çözümü; denklik değişkenleri; tanımlar; simplex yöntem; problemler; dualite; duyarlık analizi; ulaşım problemleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
Ders materyali ve makaleler |
Bireysel çalışma ve derslere katılım |
|
2 |
Sistem kavramı |
Ders materyali ve makaleler |
Bireysel çalışma ve derslere katılım |
|
3 |
Doğrusal programlamaya giriş |
Ders materyali ve makaleler |
Bireysel çalışma ve derslere katılım |
|
4 |
Doğrusal programlama |
Ders materyali ve makaleler |
Bireysel çalışma ve derslere katılım |
|
5 |
Doğrusal programlamanın geometrik çözümü |
Ders materyali ve makaleler |
Bireysel çalışma ve derslere katılım |
|
6 |
Doğrusal programlamanın geometrik çözümü (Devam) |
Ders materyali ve makaleler |
Bireysel çalışma ve derslere katılım |
|
7 |
Denklik değişkenleri |
Ders materyali ve makaleler |
Bireysel çalışma ve derslere katılım |
|
8 |
Denklik değişkenleri (Devam) |
Ders materyali ve makaleler |
Bireysel çalışma ve derslere katılım |
|
9 |
Tanımlar |
Ders materyali ve makaleler |
Bireysel çalışma ve derslere katılım |
|
10 |
Ara sınav |
Ders materyali ve makaleler |
Açık sınav |
|
11 |
Simplex yöntem |
Ders materyali ve makaleler |
Bireysel çalışma ve derslere katılım |
|
12 |
Problemler |
Ders materyali ve makaleler |
Bireysel çalışma ve derslere katılım |
|
13 |
Dualite |
Ders materyali ve makaleler |
Bireysel çalışma ve derslere katılım |
|
14 |
Duyarlık analizi |
Ders materyali ve makaleler |
Bireysel çalışma ve derslere katılım |
|
15 |
Ulaşım problemleri |
Ders materyali ve makaleler |
Bireysel çalışma ve derslere katılım |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
Ders materyali ve makaleler |
Açık sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir |
3 |
|
2 |
Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
|
2 |
|
3 |
Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir
|
4 |
|
4 |
Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar
|
3 |
|
5 |
Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular
|
5 |
|
6 |
Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir.
|
5 |
|
7 |
Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler
|
3 |
|
8 |
Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür
|
1 |
|
9 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
|
4 |
|
10 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler
|
0 |
|
11 |
Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|