Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Optimization I

Dersin Kodu : TS-505

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MAHMUT ÇETİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Sistem kavramını öğrenir.
2. Düz cümleleri matematiksel denklemler haline getirme yetisi kazanır.
3. Optimal çözüm kavramını ve çözümü öğrenir.
4. Sonsuz sayıda çözümden optimal çözümü elde etmeyi bilir; çözümü yorumlar ve pratiğe uygulayarak kaynakların optimal dağılımını sağlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sistem yaklaşımıyla, problemleri formülüze edip;matematiksel çözümleri yorumlamak; en uygun çözümü bulmak ve pratiğe uygulayarak sorunlara çözüm bulmaktır.

Dersin İçeriği : Giriş; sistem kavramı; doğrusal programlama; doğrusal programlamanın geometrik çözümü; denklik değişkenleri; tanımlar; simplex yöntem; problemler; dualite; duyarlık analizi; ulaşım problemleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş Ders materyali ve makaleler Bireysel çalışma ve derslere katılım
2 Sistem kavramı Ders materyali ve makaleler Bireysel çalışma ve derslere katılım
3 Doğrusal programlamaya giriş Ders materyali ve makaleler Bireysel çalışma ve derslere katılım
4 Doğrusal programlama Ders materyali ve makaleler Bireysel çalışma ve derslere katılım
5 Doğrusal programlamanın geometrik çözümü Ders materyali ve makaleler Bireysel çalışma ve derslere katılım
6 Doğrusal programlamanın geometrik çözümü (Devam) Ders materyali ve makaleler Bireysel çalışma ve derslere katılım
7 Denklik değişkenleri Ders materyali ve makaleler Bireysel çalışma ve derslere katılım
8 Denklik değişkenleri (Devam) Ders materyali ve makaleler Bireysel çalışma ve derslere katılım
9 Tanımlar Ders materyali ve makaleler Bireysel çalışma ve derslere katılım
10 Ara sınav Ders materyali ve makaleler Açık sınav
11 Simplex yöntem Ders materyali ve makaleler Bireysel çalışma ve derslere katılım
12 Problemler Ders materyali ve makaleler Bireysel çalışma ve derslere katılım
13 Dualite Ders materyali ve makaleler Bireysel çalışma ve derslere katılım
14 Duyarlık analizi Ders materyali ve makaleler Bireysel çalışma ve derslere katılım
15 Ulaşım problemleri Ders materyali ve makaleler Bireysel çalışma ve derslere katılım
16/17 Dönem sonu sınavı Ders materyali ve makaleler Açık sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Tülücü, K. 1997.Optimizasyon (Doğrusal Programlama). Ç.Ü.Z.F. Ders.K.No:18.
 2. Bernard Kolman, Robert E. Beck, 1995. Elementary Linear Programming with Applications. Academic Press, ISBN# 012417910X, 9780124179103.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 4 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir 3
2 Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar 2
3 Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir 4
4 Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar 3
5 Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular 5
6 Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. 5
7 Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler 3
8 Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür 1
9 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır 4
10 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler 0
11 Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 12 48
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6