Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kulak Burun ve Boğaz Hastalıkları

Dersin Kodu : MED505

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 5

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (52 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ÜLKÜ TUNCER
Prof.Dr. MUSTAFA METE KIROĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZGÜR TARKAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SÜLEYMAN ÖZDEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Kulak Burun Boğaz alanında sık görülen hastalıklar hakkında bilgi sahibi olur, tanı ve tedavi yaklaşımını bilir
2. Hastalığa yönelik anamnez alır, KBB-Baş ve boyun fizik muayenesini yapar
3. Hastalıklarda ayırıcı tanıyı yapar, sevki gerektirecek hastalıkları belirler ve hasta ve/veya hastalık hakkında rapor yazar
4. Akut dispne ve epistaksis gibi KBB acil hastalıklarına müdahale eder ve sonraki süreci planlar
5. Laboratuvar, radyolojik, odyolojik tetkikleri değerlendirme ve analiz etme becerisini kazanır
6. Tıbbi bilişim teknolojilerini ve/veya dökümente edilmiş kaynakları kullanarak bir hastalık hakkında seminer sunar
7. Erken tanıyı sağlayabilecek semptom ve tanı yöntemlerini seçer, uygular ve yönlendirir
8. Serviste sorumlu olduğu hastaların dosyalarını hazırlar, sunar ve epikrizini yazar, poliklinik uygulamalarında reçete düzenlemeyi öğrenir
9. Tanı ve tedavi işlemlerinin etik ve yasal yönlerini bilir, ülke için ekonomik yükünü değerlendirir
10. Hasta ve hasta yakınlarına karşı sorumluluğunu bilir, temel sağlık mevzuatına, etik kurallara ve hekimlik onuruna uygun davranır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Birinci basamak sağlık hizmeti verebilecek düzeyde, KBB alanında sık görülen hastalıklara tanı koyabilme, tedavi edebilme ve acil şartlarda solunum obstrüksiyonu ve epistaksis gibi hastalıkları yönetebilme ve sevk edilecek hastalıkları ayırt etme yetisine sahip hekimler yetiştirmektir

Dersin İçeriği : Anamnez alma, temel kulak burun muayenesi, teorik dersler, seminer hazırlama, temel operasyon teknikleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, poliklinik, acil policlinik, ameliyathane. odyoloji


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Staj progamının tanıtımı Hasta başı interaktif tartışma Hasta sunumu Hasta dağıtımı Poliklinik uygulamaları Klinik Seminer Öğrenci seminer sunma Teorik Ders Orta kulak hastalıkları KBB’de muayene usulleri Rinosinüzit Trakeostomi Epistaksis Fasial paraliziler Serbest öğrenme Yok Pratik uygulama Hasta başı eğitim ve vizitler Poliklinik uygulamalı hasta muayenesi
2 Hasta başı interaktif tartışma Hasta sunma Öğrenci Seminer Sunma Odyolojik ünite uygulamaları Odyolojik ünite uygulamaları Klinik Seminer Poliklinik uygulamaları Tükrük bezi hastalıkları Baş dönmelerinde ayırıcı tanı İç kulak hastalıkları Larinks benign lezyonları Larinks malign lezyonları Poliklinik uygulamaları Yok Pratik uygulama Hasta başı eğitim ve vizitler Poliklinik uygulamalı hasta muayenesi
3 Hasta başı interaktif tartışma Hasta sunma Öğrenci Seminer Sunma Odyolojik ünite uygulamaları Odyolojik ünite uygulamaları Klinik Seminer Poliklinik uygulamaları Tükrük bezi hastalıkları Baş dönmelerinde ayırıcı tanı İç kulak hastalıkları Larinks benign lezyonları Larinks malign lezyonları Poliklinik uygulamaları Yok Pratik uygulama Hasta başı eğitim ve vizitler Poliklinik uygulamalı hasta muayenesi Objektif yapılandırılmış sınav, Teorik sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1-Temel Otolaringoloji (K.J.Lee) 2-Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi (Can KOÇ) 3-Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi (Onur Çelik) 4-KBB Ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. 5
2 Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralar ve açıklar. 5
3 Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. 5
4 Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlar. 5
5 Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. 5
6 Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşır, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. 5
7 Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. 5
8 Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. 5
9 Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. 5
10 Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır. 5
11 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. 5
12 Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. 5
13 Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarır. 5
14 Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. 5
15 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 5
16 Sağlığın, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. 5
17 Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. 5
18 Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. 5
19 Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. 5
20 Mesleki otonomisini kullanır, ulusal ve uluslar arası standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 3 30 90
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 3 2 6
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 111
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.44
Dersin AKTS Kredisi: 4