|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Deri ve Zührevi Hastalıklar |
|
Dersin Kodu |
: |
MED504 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
5 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (52 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. VAROL LÜTFİ AKSUNGUR Prof.Dr. MEHMET ALPASLAN ACAR Prof.Dr. YAŞARGÜL DENLİ Doç.Dr. AYDIN YÜCEL Doç.Dr. SUHAN GÜNAŞTI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1 . Toplumsal deri sağlığı göstergelerini bilmeli 2.Toplumda sık görülen deri hastalıklarının tanı ve tedavi yaklaşımını bilmeli 3.Sık kullanılan dermatolojik topikal ilaçların yaşa göre dozlarını, etki ve yan etkilerini sıralayabilmeli ve açıklayabilmeli 4. Hastaneye sevk etme kriterlerini ve koşullarını bilmeli 5. Probleme yönelik ayrıntılı öykü alabilmeli, fizik muayene yapabilmeli ve yapılması gereken tahlil-tetkikleri öncelik ve öneme göre sıralayabilmeli 6.Probleme yönelik yaklaşım yapabilmeli, tedavi planlayabilmeli, öncelik ve önemlilikleri sıralayabilmeli, koruyucu hekimlik yaklaşımına sahip olmalı 7. Tanı ve tedavi işlemlerinin etik ve yasal yönlerini bilmeli ve ülke için ekonomik yükünü değerlendirebilmeli 8. Hasta ve hasta yakını ile duyarlı ve etkili iletişim kurabilmeli, aileyi bilgilendirme becerisini kazanmalı, bütünsel, duyarlı ve saygılı yaklaşabilmeli, çalışma arkadaşları ve sağlık personeli ile uyum içinde çalışmayı öğrenmeli
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tüm yaş grubundaki insanların deri, saç, tırnak ve mukoza iyilik halini korumak, geliştirmek ve sık görülen hastalıklarını iyileştirmek için yeni bilgi ve teknolojiyi izlemek, üretmek ve bunları toplumun gereksinimleri, beklentileri doğrultusunda kullanabilir hekim yetiştirmektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Staj ve Klinik Tanıtımı, Dermatolojiye giriş ve elemanter lezyonlar, Deri florası ve bakteriyel hastalıklarda etken ve tanı yöntemleri,Derinin bakteriyel hastalıkları, Derinin viral hastalıkları,Viral dermatozlarda etken ve tanı yöntemleri, Sifiliz, HIV-AIDS, Yüzeyel mantar hastalıkları, Yüzeyel mantar hastalıklarında etken ve tanı yöntemleri, Paraziter hastalıklar,Paraziter hastalıklarda etken ve tanı yöntemleri, Ekzema,Ürtiker,İlaç erüpsiyonları,Psoriazis,Liken planus, Vitiligo, Büllü hastalıklar, Behçet hastalığı, Granülomatöz deri hastalıkları, Dermatomiyozit, lupus eritematozus, Skleroderma, Vaskülit, Selim deri tümörleri, Malign deri tümörleri, Parapsoriazis-Deri lenfomaları, Melanositik nevüsler, Malign melanom,Dermoskop-3 puan kontrol listesi, Ultraviyole ve deri- Güneşten korunma, Oral mukoza lezyonları, Dış genital sistem dermatozları, Saç hastalıkları, Tırnak hastalıkları, Akne ve Rozase, Pediatrik dermatozlar, Gebelik dermatozları, Dermatokozmetoloji, Topikal tedavi prensipleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik-klinik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dermatoloji kliniğine ziyarte ve eğitim programının tanıtımı
Dermatoloji giriş ve temel lezyonlar
Cilt flora ve patolojik ajanlar ve bakteriyel hastalıkların tanı yöntemleri
Derinin bakteriyel hastalıklar
Derinin viral hastalıklar
Patolojik ajanlar ve viral deri hastalıklarının tanı yöntemleri
Sifiliz- HIV-AIDS
Yüzeysel mantar hastalıkları |
Derse ön hazırlık |
Hasta başı vizit
Poliklinik
Laboratuvar
Seminer saati
Makale saati
Hasta tartışma |
|
2 |
Yüzeyel mantar hastalıklarında patolojik ajanlar ve tanı yöntemleri
paraziter deri hastalıklaında patolojik ajanlar ve tanı yöntemleri
Paraziter deri enfeksiyonları
Egzama
Granülomatöz deri hastalıkları
Dermatomiyozit, lupus eritematozus, skleroderma
Vaskülit
Benign deri tümörleri
Malign deri tümörleri
Ürtiker
Iİaç döküntüleri
Psöriasis
Liken planus
vitiligo
Büllöz hastalıklar
Behçet hastalığı |
Derse ön hazırlık |
Hasta başı vizit
Poliklinik
Laboratuvar
Seminer saati
Makale saati
Hasta tartışma |
|
3 |
Parapsoriazis ve kütanöz lenfoma
Melanositik nevüs
Malign melanom
Dermoskopi-3 nokta kontrol listesi
UV ve deri - güneş koruma
Oral mukoza lezyonları
Oral mukoza lezyonları
Saç hastalıklar
Tırnak hastalıkları
Pediatrik dermatozlar
Gebelik dermatozlar
Topikal tedavi ilkeleri |
Derse ön hazırlık |
Hasta başı vizit
Poliklinik
Laboratuvar
Seminer saati
Makale saati
Hasta tartışma
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1.Deri Sorunlarında Basamak Basamak Tanı ve Öneriler (yazarlar: Varol Lütfi Aksungur, M. Alpaslan Acar, 5G Matbaacılık Ltd Şti.-1999)
2.Deri sorunlarında Adım Adım Tanısal Yaklaşımlar ( Yazarlar: M. Alpaslan Acar, Aydın Yücel, Soner Uzun, Varol L. Aksungur, Metin Özpoyraz, Mart Matbaacılık sanatları Ltd. ti.-2006)
3.Dermatoloji (editörler: Yalçın Tüzün, Mehmet Ali Gürer, Server Serdaroğlu, Oya Oğuz, Varol L Aksungur, Nobel Tıp Kitapevleri, 2008)
4.Dermatolojide Tedavi (editörler:Yalçın Tüzün, , Server Serdaroğlu, Cengizhan Erdem, Metin Özpoyraz, Meltem Önder, Serap Öztürkcan, Nobel Tıp Kitapevleri, 2010)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yaşamın tüm evrelerinde insan beden ve aklının normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. |
5 |
|
2 |
Sık görülen fiziksel ve ruhsal bozuklukların-hastalıkların; epidemiyolojisi, patolojisi, semptom, bulgu, prognoz ve tedavisini sıralar ve açıklar. |
5 |
|
3 |
Sağlıklı yaşam koşullarının oluşturulması ve hastalıkların önlenmesinde koruyucu hekimlik yöntemler ve etik ilkeler bilgisine sahiptir. |
5 |
|
4 |
Ülkemizde sık görülen hastalıklarda güncel, güvenilir tanı yöntemlerini ve uygun farmakolojik, fiziksel, nutrisyonel, psikososyal tedavi yöntemlerini seçerek tanımlar. |
5 |
|
5 |
Sağlık ve hastalık bileşenlerini, sürecini, sonucunu kavrar, analiz eder, değerlendirir, bilgilerin güncelleştirilmesinde ve hasta tedavisinde kanıta dayalı tıp yöntemlerini kullanır, hastanın tercihini, kendi deneyimini ve en geçerli kanıtı değerlendirerek etik ilkeler doğrultusunda karar vermeyi ilke edinir. |
5 |
|
6 |
Doğru, kapsamlı ve soruna odaklı anamnez alır, fizik muayene ve mental değerlendirme yaparak bireye sistematik yaklaşır, hastanın mahremiyetine, sırlarına, onuruna, inançlarına, kültürel farklılıklarına, cinsel tercihine saygı duyarak karar verir. |
5 |
|
7 |
Önemli işlev ve organ kaybının söz konusu olabileceği, acil müdahale gerektiren durumlarda, ilk yardım ve temel yaşam desteği sağlar ve sonraki süreci planlar. |
5 |
|
8 |
Hastaya bütüncül yaklaşarak ayırıcı tanı yapar, akılcı tanı ve tedavi planlama, hasta ve hastalığı yönetme konusunda bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir, beklenmeyen durumlarda bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, hastasını izler ve sahiplenir. |
5 |
|
9 |
Birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar, alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür, danışmanlık, denetim, bilirkişilik, liderlik yapar. |
5 |
|
10 |
Yürüteceği proje çerçevesinde ekibinde çalışanların gelişimlerini, eğitimlerini planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir, diğer disiplinler ile ortak çalışır. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. |
5 |
|
12 |
Meslekli gelişiminin yanı sıra kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir, diğer meslek grupları ile birlikte sosyal sorumluluk projelerinde yer alır. |
5 |
|
13 |
Kültürlerarası iletişim kurma becerisine sahiptir, hastaları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar, düşüncelerini ve çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler, Türkçeyi doğru kullanarak sözel ve yazılı olarak aktarır. |
5 |
|
14 |
Bilim felsefesi, bilginin sınırları, doğruluğu, geçerliliği ve güvenilirliği bilgisine sahiptir, bilgiye ulaşmanın yollarını bilir ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak bilgiyi değerlendirir, hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. |
5 |
|
15 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
5 |
|
16 |
Sağlığın, sosyal ve davranışsal yönleri ile sosyoekonomik etkilerini kavrar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izler, meslektaşları ile iletişim kurar. |
5 |
|
17 |
Doğru ve güvenilir kayıt tutar, veri toplar, epidemik, klinik ve laboratuvar verileri analiz eder, yorumlar ve sonuçlarının paylaşılmasında etik ilkelere uygun davranır. |
5 |
|
18 |
Kendi ruh ve beden sağlığı, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, birey ve halk sağlığı konularında duyarlılık taşır, sorumluluk alır, profesyonel tutum geliştirerek davranışları ile topluma rol model olur. |
5 |
|
19 |
Temel sağlık mevzuatını bilir, birey olarak hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa yönetmelik, mevzuat ve etik kurallara uygun davranır. |
5 |
|
20 |
Mesleki otonomisini kullanır, ulusal ve uluslar arası standartlarda klinik uygulamalar yapabilecek ve koruyucu hekimlik hizmeti yürütebilecek yeterli deneyime sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
3 |
25 |
75 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
7 |
1 |
7 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 97 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|