|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mesleki Trigonometri |
|
Dersin Kodu |
: |
HK 103 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. OZAN ARTUN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Küresel Trigonometri kullanılarak yapılan haritacılık çalışmaları için öğrencide gerekli altyapının oluşturulması , yorum yeteneği kazandırma ve öğrencinin analitik düşünmesini sağlama
|
|
Dersin İçeriği |
: |
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Düzlem Trigonometriye Giriş,Açı,Üçgen,Çokgen,Trigonometrinin konusu, Trigonometrik Fonksiyonlar,Bir Dar Açının Trigonometrik fonksiyonları |
|
|
|
2 |
Trigonometrik Fonksiyonların Değerlerinin Bulunması, Tümler Açının Trigonometrik Fonksiyonları |
|
|
|
3 |
Tigonomterik Fonksiyonlar Arasındaki Bağıntılar, Bazı Açıların Trigonometrik Fonksiyonları |
|
|
|
4 |
Trigonomterik Fonksiyonlarla ilgili Teoremler, Küçük Açıların Trigonometri Fonksiyonları |
|
|
|
5 |
Dik Üçgen Çözümleri, İkizkenar Üçgen Çözümleri |
|
|
|
6 |
Açıların toplam ve farkının Trigonometrik Fonksiyonları, Trigonometri ile yapılan Haritacılık Uygulamaları (Topoğrafya Problemleri) |
|
|
|
7 |
Trigonometri ile yapılan Haritacılık Uygulamaları (Topoğrafya Problemleri) |
|
|
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
Küresel Trigonometriye Giriş,Temel Tanımlar ve Teoremler
Büyük Daire,Küçük Daire,Eksen,Kutup
|
|
|
|
10 |
Kutupsal Uzaklık,Küresel Uzunluk ,Küresel Açı
Küresel Şekiller;Küre Dilimi,Küre Kapağı,Küre Halkası
|
|
|
|
11 |
Küresel Üçgenin Tanımı ve Elemanları
Küresel Üçgenin Alanı,Eksesi,Uygulamalar, Küresel Üçgenin Özellikleri,Uygulamalar
|
|
|
|
12 |
Küresel Üçgenin Elemanları Arasındaki Bağıntılar,Sinüs Teoremi,Uygulamalar
Kenar Kosinüs Teoremi, Açı Kosinüs Teoremi,Uygulamalar
Dört parça Teoremi |
|
|
|
13 |
Küresel Dik Üçgenler,Özellikleri,Neper Kuralı
Küresel Dik Üçgenler,Neper Kuralı ile ilgili Uygulamalar
|
|
|
|
14 |
Küresel Üçgen Çözümleri,Jeodezik Problemler
|
|
|
|
15 |
Final Sınavı |
|
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
1. Yeryüzünün topografik konumuyla ilgili temel kavramları bilme. |
3 |
|
2 |
2. Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama. |
0 |
|
3 |
3. Koordinat sistemlerini anlama. |
3 |
|
4 |
4. Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma. |
0 |
|
5 |
5. Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme. |
5 |
|
6 |
6. Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar. |
0 |
|
7 |
7. Topografik ölçü alaetlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama. |
3 |
|
8 |
8. Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma. |
4 |
|
9 |
9. Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. |
0 |
|
10 |
10. Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme. |
4 |
|
11 |
11. Verilen teorik ve uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma. |
0 |
|
12 |
12. Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
13 |
13. Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme. |
0 |
|
14 |
14. Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma. |
3 |
|
15 |
15. İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme. |
0 |
|
16 |
16. Kendi performansını geliştirmek için; haritacılıkta geliştirilen yeni teknolojileri takip etmek,meslektaşlarıyla sürekli olarak iletişim içerisinde olup, değişen ihtiyaçlar için düzenlenecek harita, plan ve krokilerin nasıl düzenleneceğini izleme. |
0 |
|
17 |
17. Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. |
0 |
|
18 |
18. Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma.
|
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
3 |
39 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
3 |
39 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 84 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|