Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mesleki Trigonometri

Dersin Kodu : HK 103

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. OZAN ARTUN

Dersin Öğrenme Kazanımları :

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Küresel Trigonometri kullanılarak yapılan haritacılık çalışmaları için öğrencide gerekli altyapının oluşturulması , yorum yeteneği kazandırma ve öğrencinin analitik düşünmesini sağlama

Dersin İçeriği :

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Düzlem Trigonometriye Giriş,Açı,Üçgen,Çokgen,Trigonometrinin konusu, Trigonometrik Fonksiyonlar,Bir Dar Açının Trigonometrik fonksiyonları
2 Trigonometrik Fonksiyonların Değerlerinin Bulunması, Tümler Açının Trigonometrik Fonksiyonları
3 Tigonomterik Fonksiyonlar Arasındaki Bağıntılar, Bazı Açıların Trigonometrik Fonksiyonları
4 Trigonomterik Fonksiyonlarla ilgili Teoremler, Küçük Açıların Trigonometri Fonksiyonları
5 Dik Üçgen Çözümleri, İkizkenar Üçgen Çözümleri
6 Açıların toplam ve farkının Trigonometrik Fonksiyonları, Trigonometri ile yapılan Haritacılık Uygulamaları (Topoğrafya Problemleri)
7 Trigonometri ile yapılan Haritacılık Uygulamaları (Topoğrafya Problemleri)
8 Arasınav
9 Küresel Trigonometriye Giriş,Temel Tanımlar ve Teoremler Büyük Daire,Küçük Daire,Eksen,Kutup
10 Kutupsal Uzaklık,Küresel Uzunluk ,Küresel Açı Küresel Şekiller;Küre Dilimi,Küre Kapağı,Küre Halkası
11 Küresel Üçgenin Tanımı ve Elemanları Küresel Üçgenin Alanı,Eksesi,Uygulamalar, Küresel Üçgenin Özellikleri,Uygulamalar
12 Küresel Üçgenin Elemanları Arasındaki Bağıntılar,Sinüs Teoremi,Uygulamalar Kenar Kosinüs Teoremi, Açı Kosinüs Teoremi,Uygulamalar Dört parça Teoremi
13 Küresel Dik Üçgenler,Özellikleri,Neper Kuralı Küresel Dik Üçgenler,Neper Kuralı ile ilgili Uygulamalar
14 Küresel Üçgen Çözümleri,Jeodezik Problemler
15 Final Sınavı
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 1. Yeryüzünün topografik konumuyla ilgili temel kavramları bilme. 3
2 2. Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama. 0
3 3. Koordinat sistemlerini anlama. 3
4 4. Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma. 0
5 5. Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme. 5
6 6. Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar. 0
7 7. Topografik ölçü alaetlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama. 3
8 8. Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma. 4
9 9. Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma. 0
10 10. Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme. 4
11 11. Verilen teorik ve uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma. 0
12 12. Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma. 0
13 13. Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme. 0
14 14. Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma. 3
15 15. İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme. 0
16 16. Kendi performansını geliştirmek için; haritacılıkta geliştirilen yeni teknolojileri takip etmek,meslektaşlarıyla sürekli olarak iletişim içerisinde olup, değişen ihtiyaçlar için düzenlenecek harita, plan ve krokilerin nasıl düzenleneceğini izleme. 0
17 17. Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. 0
18 18. Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 84
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.36
Dersin AKTS Kredisi: 3