Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sosyoloji Semineri II

Dersin Kodu : FGS504

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 5

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAHİT ASLAN
Prof.Dr. ADNAN GÜMÜŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sosyolojik düşünce ile eğitim süreçlerini tartışabilir
Eğitim, sosyoloji ve eğitim sosyolojisi alanındaki temel kavramları izler
Eğitim, sosyoloji ve eğitim sosyolojisi alanındaki paradigmaları bilir
Eğitim, sosyoloji ve eğitim alanındaki gelişme ve dönüşümleri izler ve yorumlayabilir
Eğitim, sosyoloji ve eğitim sosyolojisi alanında yeni görüşler geliştirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin ana amacı sosyolojik düşünce ile eğitim süreçlerini tartışmak.

Dersin İçeriği : Eğitim, okul, öğrenci, öğretmen süreçlerinin “gerçekte” ne olduğu okul doyumundan yabancılaşmaya kadar değişen bir ölçekte mevcut araştırmalar ve uygulamalı çalışmalarla desteklenerek tartışılmakta ve yeniden kurgulanmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Seminer odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Seminerin anlam ve önemi, olası konu başlıkları ve tartışmaların belirlenmesi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
2 Sosyolojinin eğitime bakışı ve eğitim sosyolojisi ile ilgili klasik paradigma ve tartışmaların değerlendirilmesi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
3 Sosyolojinin eğitime bakışı ve eğitim sosyolojisi ile ilgili güncel paradigma ve tartışmaların değerlendirilmesi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
4 Türkiye´deki klasik ve güncel tartışmaların değerlendirilmesi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
5 Türkiye´deki eğitim ile ilgili mevcut veri, bilgi ve istatistikler hakkında değerlendirme Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
6 Seminer sunumları İlgili sunum ile ilgili ön çalışma Anlatım-tartışma-soru cevap
7 Seminer sunumları İlgili sunum ile ilgili ön çalışma Anlatım-tartışma-soru cevap
8 Seminer sunumları İlgili sunum ile ilgili ön çalışma Anlatım-tartışma-soru cevap
9 Seminer sunumları İlgili sunum ile ilgili ön çalışma Anlatım-tartışma-soru cevap
10 Seminerlerle ilgili ara değerlendirme Sunumların gözden geçirilmesi Tartışma-soru cevap
11 Seminer sunumları İlgili sunum ile ilgili ön çalışma Anlatım-tartışma-soru cevap
12 Seminer sunumları İlgili sunum ile ilgili ön çalışma Anlatım-tartışma-soru cevap
13 Seminer sunumları İlgili sunum ile ilgili ön çalışma Anlatım-tartışma-soru cevap
14 Seminerlerle ilgili toplu değerlendirme Sunumların gözden geçirilmesi Tartışma-soru cevap
15 Dönem sonu değerlendirmesi Değerlendirmeye hazırlık Yazılı sınav
16/17 - - -


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Rousseau, Marx, Weber, Durkheim, Dewey, Gramsci, Marcuse, Althusser, Powles&Gintis, Illich gibi düşünürlerin temel eserleri ve eğitim, sosyoloji ve eğitim sosyolojisi alanındaki klasik eserlerle güncel makale ve yayınlar.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 3 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 4
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 4
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 4
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 5
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 4
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 4
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 4
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 4
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 3
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 4
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 4
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 5
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 5
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 4
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 3
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 5
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 5 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 116
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.64
Dersin AKTS Kredisi: 5