Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türk Eğitim Sistemi Ve Okul Yönetimi

Dersin Kodu : E 532

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 5

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türk eğitim sisteminin genel yapısı, yasal temelleri ve yönetim yapısını kavrar.
Yönetim teorilerini ve yönetim süreçlerini açıklar.
Okul örgütü ve yönetiminin özelliklerini açıklar.
Okul yönetiminde personel ve öğrenci işlerini kavrar.
Okul yönetiminde eğitim-öğretim işlerini açıklar.
Okul işletmesinin yönetimini bilir.
Okul yönetimine aile ve toplum katılımının etkilerini yorumlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğretmen adaylarına Türk Eğitim Sistemi ile ilgili genel bilgi sahibi olmasını sağlamak ve okul yönetimine yönelik bir bakış açısı kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Türk eğitim sisteminin genel yapısı, Türk eğitim sisteminin yasal temelleri, Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı, örgüt ve yönetim bilimine giriş, yönetim teorileri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde çalışan hizmetleri, okul yönetiminde öğrenci işleri, okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri, okul işletmesinin yönetimi, okula toplumsal katılım, öğretim liderliği

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Türk eğitim sisteminin genel yapısı Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
2 Türk eğitim sisteminin yasal temelleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
3 Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetim yapısı Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
4 Örgüt ve yönetim bilimine giriş Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
5 Yönetim teorileri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
6 Yönetim süreçleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
7 ARASINAV
8 Okul örgütü ve yönetimi Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
9 Okul yönetiminde çalışan hizmetleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
10 Okul yönetiminde çalışan hizmetleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
11 Okul yönetiminde öğrenci işleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
12 Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
13 Okul işletmesinin yönetimi Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
14 Okula toplumsal katılım Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
15 Öğretim liderliği Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
16/17 FİNAL SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Özdemir, S. (Ed.). (2010). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (3. baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
 Kılbaş, Ş. (2013). Okul Yönetimi ve Önderlik. Akademisyen Yayıncılık. Mayıs
 Şişman, M. (2011). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (4. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
 Çelik, V. (Ed.). (2010). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (3. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
 Kesknkılıç, K. (Ed.). (2007). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (1. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 4
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 2
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 2
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 2
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 2
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 3
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 5
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 2
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 2
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 2
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 4
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 4
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 3
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 5
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 5
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 2
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 2 26
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 80
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.2
Dersin AKTS Kredisi: 3