Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İletişim Seminerleri 1

Dersin Kodu : ILT109

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. İLKERÖZDEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : İletişim alanındaki temel kavramları özümseyip, uygulama alanlarıyla ilişkilendirir.
İletişim sektörünün dinamiklerini kavrayıp, kuramsal bilgi ile uygulama alanını karşılaştırır.
Profesyonel yaşamında kitle iletişim araçlarını doğru bir şekilde konumlandırıp, yönlendirir.
İletişim kavramını disiplinlerarası açıdan bakıp, iletişim alanındaki gelişmeleri tartışır.
İletişim projelerini hazırlayıp, gerçekleştirip, değerlendirir.
Profesyonel yaşamında içinde bulunacağı kurum ve kuruluşun etkin bir üyesi olup, ilişkilerini ve çalışmalarını yönetir.
Meslek etiğini benimseyerek, toplumsal sorumluluk projelerini hazırlayıp, uygular.
Alanındaki teknolojik ve kuramsal gelişmeleri takip edip irdeleyerek, kendini geliştirip kariyerini doğru yönde planlar.
Düşüncelerini ve projelerini etkin bir şekilde yapılandırıp, sözlü ve yazılı araçları etkili olarak kullanarak sunar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Genç iletişimcilerin, akademik ortamda edindiği bilgiyi ve kavrayışı, iletişim alanında çalışan, düşünen ve eyleyen deneyimli iletişim aktörlerinin tecrübelerinden faydalanarak beslemek; iletişim bilimleri alanındaki uygulama, eylem, düşünce tarzlarıyla tanışmalarına ortam oluşturmak. Böylece, genç iletişimcilerin hem kendi aralarında hem de iletişim alanında eyleyen insanlarla düşünce alışverişinde bulunacakları, tanışacakları bir platform oluşturmak. İletişim öğrencisi olmayan ve seminerlere katılan üniversite öğrencilerinin ise, iletişimin toplumsal hayattaki rolünü, hem iletişim disiplinin bilgisini alarak, hem de iletişim alanında eyleyen aktörlerle tanışarak kavramalarını sağlayıp, kendi eğitim alanlarıyla ilişkilendirmelerine ortam oluşturmak.

Dersin İçeriği : Derste, iletişim alanından akademisyenler ve profesyoneller tarafından seminerler verilecek ve yerel ve ulusal medya ile bağlantılar kurulacak ve eğitim gezileri düzenlenecektir. Bu çerçevede akademisyen ve progesyonellerden öğrencilere bilgi ve deneyim aktarımı sağlanacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Konferans Salonu, Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersi tanıtma: İşleme biçimi ve kapsamının aktarılması. yok Ders
2 Medya Okuryazarlığı: Seminer okuma Seminer - Konuk Konuşmacı
3 Televizyon Sunuculuğu: Seminer okuma Seminer - Konuk Konuşmacı - Beyin Fırtınası
4 Basın Danışmanlığı ve PR Danışmanlığı okuma Seminer - Konuk Konuşmacı
5 Televizyon Yayıncılığı ve Program Yapımcılığı: Seminer okuma Seminer - Konuk Konuşmacı
6 Gerçekleşitirlen seminerlerin değerlendirilmesi, okuma listesi hakkında bilgilendirme. okuma sunum
7 Foto Muhabirliği: Seminer okuma Seminer - Konuk Konuşmacı
8 Ara sınav hazırlık Ödev - Sözlü
9 Ödevlerin değerlendirilmesi, tartışma. okuma sunum
10 Güzel Yazı ve Kaligrafi Üzerine: Seminer okuma Seminer - Konuk Konuşmacı
11 Grupların hazırlayacakları projelerin belirlenmesi ve bilgilendirme. okuma sunum
12 Anadolu´da Reklamcı Olmak: Seminer okuma Seminer - Konuk Konuşmacı
13 17. Akdeniz Oyunları: Seminer okuma Seminer - Konuk Konuşmacı
14 Ali Özgentürk ile Sinema Üzerine: Seminer okuma Seminer - Konuk Konuşmacı
15 Gerçekleştirilen Seminerlerin Değerlendirilmesi, Tartışma. okuma sunum
16/17 Yarıyıl Sonu Sınavı tüm dosya Öğrenci Faaliyetleri/Projeleri - Sözlü sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Theodor W. Adorno, "Minima Moralia", çev.: Orhan Koçak ve Ahmet Doğukan, Metis Yayınları, İstanbul. Şu Başlıklı Aforizmalar Okunacak: Çimenli Tümsek; Evsizlere Sığınak; Geri Alınmaz, Değiştirilemez; Kurunun Yanında Yaş Da; Düşünmenin Ahlakı Üzerine; Onu İlk Gördüğüm Andan Beri; Gala Yemeği; Açık Arttırma; Başkan Yardımcıs.
 Nurçay Türkoğlu, “Okuryazarlıktan Medya Okuryazarlığına: Şifrelerin Ortaklığını Aramak”, içinde Medya Okuryazarlığı, derleyenler: Nurçay Türkoğlu, Melda Cinman Şimşek, Kalemus Yayınları, İstanbul, http://ilet-isimci.blogspot.com/2012/11/medya-okuryazarlg.html
 D. Beybin Kejanlıoğlu, “Türkiye’de Medyanın Dönüşümü ve Medya Okuryazarlığı Zemini”, içinde Medya Okuryazarlığı, derleyenler: Nurçay Türkoğlu, Melda Cinman Şimşek, Kalemus Yayınları, İstanbul, http://ilet-isimci.blogspot.com/2012/11/medya-okuryazarlg.html
 John Berger, "Görme Biçimleri", çev.: Yurdanur Salman, Metis Yayınları, İstanbul.
 Ünsal Oskay (1993). “19. Yüzyıldan Günümüze Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri” Kuramsal Bir Yaklaşım, Der Yayınları, İstanbul. (“Kitle İletişiminde Birey Toplum Etkileşimi Sorunu” başlıklı bölüm s.308-345)
 Türkiye Gazetecileri Hak ve Sorumluluk Bildirgesi, Türkiye Gazeteciler Cemiyeti, http://www.tgc.org.tr/bildirge.html.
 "Medya ve Çeşitlilik Kılavuzu", Türkiye Gazeteciler Cemiyeti ve British Council.
 Steven H. Chaffe &Charles R. Berger, “İletişim Bilimci Ne Yapar?” başlıklı makale, içinde Kitle İletişim Kuramları, der.: Erol Mutlu, Ütopya Yayınları, Ankara.
 Miguel De Cervantes, "Don Quijotte (La Mancha’lı Yaratıcı Asilzade)", çev.: Ahmet Güntan, Roza Hakmen, Yapı Kredi Yatınları Kazım Taşkent Serisi, İstanbul.
 Stendhal, "Kırmızı ve Siyah", çev.: Şerif Hulûsi, İletişim Yayınları, İstanbul.
Diğer Kaynaklar  Ray Bradbury (2012). “Fahrenheit 451”, çev. Zerrin Kayalıoğlu-Korkut Kayalıoğlu, İthaki Yayınları, İstanbul. (E-kitap arşivi web sitesinden ücretsiz üye olarak kitabı indirip okuyabilirsiniz: www.e-kitaparsivi.com/gir.asp?btn=e)
 Jose Saramago, “Körlük”, çev. Aykut Derman, Can Yayınları, İstanbul.
 Daniel Nettle & Suzanne Romaine (2002). “Kaybolan Sesler” Dünya Dillerinin Yok Oluş Süreci, çev. Harun Özgür Turgan, Oğlak Yayınları, İstanbul.
 Wolfgang Ruppert (1996). “Bisiklet, Otomobil, Televizyon” Gündelik Eşyaların Kültürel Tarihi, çev. Mustafa Tüzel, Kabalcı Yayınları, İstanbul.
 Ece Ayhan, "Devlet ve Tabiat", E Yayınları, İstanbul.
 Metin Kazancı (1982), “Halkla İlişkiler” Kuramsal ve Uygulamaya İlişkin Sorunlar, Savaş Yayınevi, Ankara. s.3-39
 Erasmus, "Deliliğe Övgü", çev. Nusret Hızır, Kabalcı Yayınları, İstanbul.
 Aldous Huxley (2002). “Cesur Yeni Dünya”, çev. Ümit Tosun, İthaki Yayınları, İstanbul.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 1
2 Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 0
3 Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 5
4 Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. 4
5 Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 0
6 Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 0
7 Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 5
8 İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 4
9 Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 4
10 Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 3
11 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. 0
12 Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 3
13 Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 3
14 Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. 5
15 Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. 1
16 Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 5
17 Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 2
18 Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 3
19 Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 5
20 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 49
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.96
Dersin AKTS Kredisi: 2