Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Günümüz Felsefi Akımları

Dersin Kodu : ILS402

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SÜLEYMAN DÖNMEZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN AKKANAT

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1- Tarih boyunca ortaya çıkmış düşünce akımları ile günümüzdeki düşünce akımlarının arasındaki ilişkiyi kurar.
2- Felsefenin kesintisiz bir süreç olduğunu anlar
3- Güncel problemlere felsefi çözümler üretme becerisi kazanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Günümüzde ve yirminci yüzyılda felsefe çalışmalarının oldukça renklilik taşıdığını kavrar.

Dersin İçeriği : 20. yüzyılda etkin olan felsefelerin günümüzü de dikkate alarak incelenmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Felsefe ve insan Felsefe Tarihi (s.249-275) yüzyüze (anlatım)
2 Fenomenoloji ve insan Felsefe Tarihi (s.557-564) yüzyüze (anlatım)
3 Varoluş Problemi ve İnsan Felsefe Tarihi (s.537-557) yüzyüze (anlatım)
4 Felsefe ve Bilim Felsefe Tarihi (s.522-534) yüzyüze (anlatım)
5 Viyana Çevresi ve Mantıkçı Pozitivizm Felsefe Tarihi (s.537-543) yüzyüze (anlatım)
6 Bilim felsefesi ve Popper´in Bilim-Felsefe anlayışı Felsefe Tarihi (s.543-551) yüzyüze (anlatım)
7 Reichenbach ve Bilimsel Felsefe Talebi Felsefeye Giriş (T.M.) yüzyüze (anlatım)
8 Arasınav Geçmiş konuları gözden geçirme yazılı sınav
9 Felsefe ve Ontolojik Yaklaşım Felsefeye Giriş (T.M.) yüzyüze (anlatım)
10 Marbourg Okulu ve Nicolai Hartmann Ontolojinin Işığında Bilgi (N.H.) yüzyüze (anlatım)
11 Felsefe ve Toplum Felsefe Tarihi (s.496-520) yüzyüze (anlatım)
12 Frankfurt Okulu Felsefe Tarihi (s.549-551) yüzyüze (anlatım)
13 Hannah Arendt´e göre İnsanlık Durumu Felsefe Tarihi (s.578-583) yüzyüze (anlatım)
14 Türkiye ve felsefe Genel Anlatım yüzyüze (anlatım)
15 Genel değerlendirme Genel Anlatım yüzyüze (anlatım)
16/17 final sınavı eski konuların gözden geçirilmesi yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  20. yüzyılda Felsefe: karşı Çıkışlar ve Yeni Arayışlar
 Christian Delacampagne: 20. yüzyıl Felsefe Tarihi
 G. Skirbekk: Felsefe Tarihi
 Nicolai Hartmann: Ontolojinin Işığında Bilgi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 3
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 4
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 4
4 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 3
5 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 3
6 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 4
7 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 4
8 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 3
9 Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 4
10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 4
11 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 3
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 4
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 4
14 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 4
15 Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 3
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 57
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.28
Dersin AKTS Kredisi: 2