Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ultra Soğuk Koşullarda (Kriyorezervasyon) Muhafaza Yöntemleri ve Uygulamaları

Dersin Kodu : BB-625

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. YILDIZAKA KAÇAR
Doç.Dr. NESLİHAN YEŞİM YALÇIN MENDİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kriyoprezervasyonun temelini ve gelişimini açıklar.
Kriyoprezervasyon tekniklerini öğrenir.
Bitkisel materyalin biyoteknolojik yöntemlerle korunmasını öğrenir.
Dondurarak saklama ve çözme süreçlerini öğrenir.
Vitrifikasyon, desikasyon tekniklerinin ve kriyokoruyucuların özelliklerini öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kriyoprezervasyon konusundaki temel kavram ve konuları öğretmektir.

Dersin İçeriği : Bu ders; Kriyoprezervasyon tekniğinin tarihsel gelişimi, yavaş soğutma teknikleri, hızlı soğutma teknikleri, soğuğa alıştırma, kriyokoruyucular (DMSO, gliserol, etilen glikol, sakkaroz, mannitol, sorbitol,...), vitrifikasyon tekniği ve vitrifikasyon solüsyonlarının hazırlanması (PVS1, PVS2, PVS3,...),desikasyon (silika jel ve laminar flow kabin) tekniği, sentetik tohum üretimi (enkapsülasyon), enkapsülasyon dehidratasyon, enkapsülasyon desikasyon, Droplet metod.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü.Ziraat Fak.Bahçe Bitkileri Derslikleri ve Biyoteknoloji Laboratuvarları


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kriyoprezervasyon tekniğinin tarihsel gelişimi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
2 Yavaş soğutma teknikleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
3 Hızlı soğutma teknikleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
4 Soğuğa alıştırma Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
5 Kriyokorucular Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
6 Vitrifikasyon tekniği ve vitrifikasyon solüsyonlarının hazırlanması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
7 Desikasyon tekniği Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
8 Sentetik tohum üretimi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
9 Enkapsülasyon dehidratasyon Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
10 Enkapsülasyon desikasyon Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
11 Enkapsülasyon vitrifikasyon Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
12 Embriyojenik kültürlerde kriyoprezervasyon Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
13 Bryophytes ve eğreltilerde kriyoprezervasyon Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
14 Droplet metodu Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma
15 YIL SONU SINAVI Final sınavına hazırlık Yazılı sınav
16/17 Genel tekrar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Düz anlatım, gösterim ve tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bitkilerde Kriyoprezervasyon Uygulamaları (Ed. Barbara M. Reed)- Kriyoprezervasyon Pratik Yaklaşımlar (Barbara M. Reed)- Kriyoprezervasyon Teorisi (Erica E. Benson)
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 90
    Ödev/Proje/Diğer 2 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 3
2 Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme 2
3 Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme 4
4 Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme 4
5 Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 4
6 Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme 3
7 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma 2
8 Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme 3
9 Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme 4
10 Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme 2
11 Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 2
12 Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme 2
13 Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 20 1 20
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 15 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 22 22
Toplam İş Yükü: 143
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.72
Dersin AKTS Kredisi: 6